نماینده مردم ساوه و ژانویه در مجلس:
حجت الاسلام سبزی گفت: ارز دونرخی فسادزاست و به اقتصاد کشور آسیب وارد کرده است.
کد خبر: ۹۳۱۲۸۵۵
|
۲۶ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۱
به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از ساوه حجت‌الاسلام محمد سبزی در نشست اعضای تشکل‌های کارگری در خانه کارگر تشکیلات ساوه و زرندیه گفت:بالغ بر ۷۰ درصد جمعیت شهرستان ساوه را جامعه کارگری تشکیل می‌دهد که از نظر معیشت و حقوق و نیز تامین مسکن با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند.

وی با تاکید بر اینکه عمل به وظایف قانونی راهکاری برای حل مشکلات جامعه کارگری است، گفت: اگر هر کسی وظیفه خود را به نحو احسن انجام دهد نارضایتی‌ها به حداقل رسیده و تجمعات و اعتراضات کارگری شکل نخواهد گرفت. اگر کارفرما به فکر معیشت کارگر باشد و به کارگر ظلم نکند و اگر اداره کار وظیفه خود را به درستی انجام دهد تا حقی از کارگری تضییع نشود و دستگاه‌های اجرایی در عمل به وظایف قانونی خود کوتاهی نکنند، نارضایتی نخواهیم داشت.

سبزی با تاکید بر اینکه کارگران با مشکل تامین مسکن مواجه هستند، گفت: برخی واحد‌های تولیدی و صنعتی حاضرند با واگذاری زمین از سوی دولت برای کارگران شاغل در کارخانجات مسکن مورد نیاز را احداث کنند. در توسعه صنعت باید تامین مسکن در اولویت باشد، ولی متاسفانه توسعه مسکن مغفول مانده است. گرچه اتفاقات خوبی در حوزه مسکن با ساخت ۱۷۰۰ واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی مسکن در شهرستان ساوه افتاده است.

این نماینده مردم در خانه ملت با اشاره به اینکه حاشیه نشینی معضل بزرگ شهر ساوه است، افزود: تولید مسکن ارزان قیمت در شهر کارگری ساوه مشکل مسکن کارگران را برطرف خواهد کرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ارز دونرخی فسادزاست و به اقتصاد کشور آسیب وارد کرده است، گفت: به گفته کارشناسان، ارز باید تک نرخی باشد و قیمت‌ها کنترل و مهار شود تا بستر فساد در جامعه از بین برود چرا که فقط دلالان از دو نرخی شدن ارز سود می‌برند و دود آن به چشم قشر آسیب پذیر و جامعه کارگری می‌رود.

حجت‌الاسلام سبزی با اشاره به پیگیری مجلس در خصوص حقوق بازنشستگان گفت: تجمعات و اعتراضات کارگری اخیر در شهر ساوه باید با اتخاذ سازوکار مناسب از بین برود.

وی بیان کرد: باید قانون مشاغل سخت و زیان آور در واحد‌های صنعتی و تولیدی به صورت عادلانه اجرا شود تا حقی از کارگری تضییع نشود. تجهیز کارخانجات به دستگاه‌های مدرن موجب شده است که برخی کارگران مشمول قانون سخت و زیان آور نشوند که باید برای این مسئله هم چاره اندیشی شود.
انتهای پیام/
ارسال نظرات