رئیس امدادصنعت نانو:

امداد صنعت نانو مهم‌ترین بازیگر تبدیل ایده‌ها به ثروت

رئیس امدادصنعت نانو گفت: امداد صنعت نانو به عنوان مهم‌ترین بازیگر تبدیل ایده‌ها و پایان‌نامه‌ها به ثروت به شمار می رود.
کد خبر: ۹۳۱۲۸۶۵
|
۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، یدالله جعفری در مورد اهداف برگزاری اوّلین فراخوان تجاری‌سازی پایان‌نامه‌ها افزود: تجاری‌سازی ارکان موفقیت کسب و کارهای نوپا می‌باشد ولی متاسفانه در کشور ما از جایگاه مطلوبی برخوردار نیست و اگر برخی، به فرآیند تجاری‌سازی ایده‌ها توجه می‌کنند، این توجه سطحی بوده، حرفه‌ای و عمیق نمی‌باشد.
وی ادامه داد: متاسفانه در کشور ما در زمینه تجاری‌سازی تکنولوژی کوتاهی‌های زیادی تا به‌حال صورت گرفته و حتی از لحاظ پژوهشی نیز به آن توجه درخوری نشده است.
جعفری در این راستا تاکید کرد: در این فرایند امدادصنعت نانو به عنوان مهم‌ترین بازیگر تبدیل ایده‌ها و پایان‌نامه‌ها به حساب می‌آید.
رئیس امدادصنعت نانو در ادامه با اشاره به فراخوان پایان‌نامه‌های با قابلیت تجاری‌سازی گفت: اوّلین فراخوان انتخاب پایان‌نامه‌ها با قابلیت تجاری‌سازی با عنوان طرح فاطر امدادصنعت نانو مستقر در مرکز رشد و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی تبریز اجرا خواهد شد.
جعفری افزود: اوّلین رویداد فراخوانی استعدادیابی، خلاقیت و توسعه مهارت‌های فردی همچنین معرفی محصولات فن آور دانش‌آموزی و نیز از جمله برنامه های ویژه امداد صنعت نانو خواهد بود.
وی گفت: ارتباط بیش‌تر مخترعان با صاحبان صنایع، انتقال تجربیات صنایع و فناوران از جمله اهدافی است که در برنامه‌های معاونت پژوهش و فناوری امدادصنعت نانو دنبال می‌شود.
معاون پژوهش و فناوری امداد صنعت نانو نیز گفت: در کشور ما به‌علت وجود نیروی انسانی خوش‌فکر و خلاّق، ایده‌های خوبی در مرحله تحقیقاتی چه در سطح دانشگاهی و چه در سطح تجربی و کارگاهی ارائه می شود که باید مورد حمایت دولت و بنگاه‌های اقتصادی و بخش خصوصی قرار گیرد.
دکتر رحیمه نصرتی افزود: در کشور باید به توانایی تبدیل ایده‌ها به ثروت نگاه حمایتی و کاربردی باشد و همچنین یکی از عواملی که باید مورد توجه قرار گیرد ارتباط میان دانشگاه و صنعت است که متاسفانه توجه لازم به آن نمی‌شود.
وی تاکید کرد: شکی نیست که تجاری‌سازی تحقیقات دانشگاهی و نوآوری‌های مرتبط با تحقیق و توسعه، به عنوان مهم‌ترین عوامل ثبات اقتصادی کشورهاست.

برپایه این گزارش دبیر علمی امدادصنعت نانو هم گفت: پایان‌نامه‌های مقاطع ارشد و دکتری که قابلیت تجاری‌سازی داشته باشند مورد حمایت قرار می‌گیرند.
مهندس جوادزاده افزود: برترین‌های این پایان‌نامه‌ها در گروه‌های علوم پایه، کشاورزی، فنی و مهندسی, علوم پزشکی، نانو تکنولوژی و علوم اجتماعی و انسانی علاوه بر حمایت در رقابت‌ها با هم معرفی و تشویق می‌شوند. وی در خاتمه گفت: اساتید و دانشجویان می توانند از طریق نشانی پست الکترونیک www.nanoasl@yahoo.com با ما در ارتباط باشند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار