همزمان با ایام شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها یادواره آبروی محله به یاد شهید داودعلی کیانی در منطقه عشایری دیناران روستای ارجل برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۱۲۹۲۳
|
۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۶

 به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ فرمانده حوزه مقاومت بسیج عشایری دیناران گفت: یادواره گرامیداشت یاد و خاطره شهید داودعلی کیانی با عنوان آبروی محله - افتخار کوچه، به همت پایگاه مقاومت بسیج محمد رسول الله(صلی الله علیه و آله و سلم) روستای ارجل برگزار گردید.

در این برنامه با قرائت قرآن و ختم صلوات و فاتحه یاد و نام این شهید بزرگوار گرامی داشته شد.

گفتنی است؛ شهید داودعلی كیانی فرزند پرویز ساكن عشایر ارجل از توابع شهرستان اردل در سال 1340 در خانواده مذهبی و متدین عشایری دیده به جهان گشود و تا سن 15 سالگی همراه خانواده خود بود؛ اما از آنجائیكه در زمان سابق مدرسه وجود نداشت ایشان از نعمت درس خواندن مثل بقیه عشایر محروم بود و بعد از این وی برای كمك به خانواده خود جهت كاركردن به شهرهای مجاور مهاجرت كرد.

ایشان با ذهن سرشار و بالا و از نظر تفوا و پرهیزگاری در طایفه نمونه بود. همیشه دوست دار فامیل بود و به بزرگترهای خود احترام می گذاشت.

 همیشه و همه وقت یاد خدا و امام خمینی (ره) را فراموش نمی كرد. ایشان به علت علاقه وافری كه به معصومین داشتند از این جهت نمونه بود.

لازم به ذكر است كه شهید داود كیانی در ایام سوگواری امام حسین (علیه السلام) یكی از بانیان برگزاری این گونه مراسمات بود و تا آخرین لحظه شهادت با توجه صحبت های همرزم های شهید كه عنوان می كردند می فرمودند: كه امام خمینی (ره ) را فراموش نكنید.

شهید داودعلی کیانی با شروع جنگ تحمیلی عراق علیه ایران به خدمت سربازی اعزام شد و چون به زبان عربی تسلط كامل داشت به عنوان مترجم در جبهه خدمت می كرد كه بعد از یك سال و اندی حضور مداوم در جبهه حق علیه باطل، به درجه رفیع شهادت نائل گردید.

روحش شاد و راهش پر رهرو.

 

ارسال نظرات