خبرهای داغ:
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان سمنان از راه‌اندازی ۱۸ اقامتگاه بوم گردی با پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی کمیته امداد و مشاوره‌های شغلی این نهاد حمایتی در استان سمنان خبر داد.
کد خبر: ۹۳۱۳۰۱۱
|
۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از استان سمنان، علیرضا خدابنده، در همین ارتباط، اظهار کرد: با فعال شدن این واحد‌ها زمینه اشتغال برای ۱۸ نفر از کارآفرینان و مددجویان به‌صورت مستقیم و ۵۵ نفر به صورت غیرمستقیم فراهم‌شده است.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان سمنان ظرفیت اسکان شبانه این واحد‌ها را ۳۰۴ نفر مسافر برشمرد و خاطرنشان کرد: در طول سال این واحد‌ها میزبان تعداد زیادی گردشگر داخلی و گردشگران خارجی از کشور‌های مختلف دنیا هستند.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان سمنان با اشاره به ایجاد فرصت‌های شغلی از طریق ایجاد و توسعه گردشگری روستایی و عشایری گفت: یکی از راه‌های جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها، حفظ صنایع‌دستی و آئین‌های سنتی روستائیان، خروج روستائیان از کشاورزی تک‌محصولی، افزایش سطح درآمد و بهبود وضعیت معیشتی، ایجاد بازار جدید برای محصولات کشاورزی، دامداری، صنایع‌دستی و سوغات و درنهایت توسعه پایدار روستا توجه به بخش گردشگری است.
خدابنده تصریح کرد: در همین زمینه کمیته امداد با همکاری سازمان‌های متولی، نسبت به شناسایی مددجویان و مناطق و مکان‌های مناسب خصوصاً روستا‌های هدف گردشگری جهت توسعه خدمات گردشگری و صنایع وابسته اقدام کرده است.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان سمنان برنامه‌ریزی جهت آموزش مهارت شغلی، ترمیم، تعمیر و احداث فضا‌های موردنظر را از دیگر اقدامات این نهاد در بخش ایجاد اقامتگاه‌های بوم گردی و توسعه گردشگری در سطح استان سمنان برشمرد و گفت: با راه‌اندازی واحد‌های بوم گردی شاهد رونق سوغات و صنایع‌دستی در این مناطق بوده‌ایم.
وی به ارتباط سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با کمیته امداد اشاره کرد و افزود: کارشناسان این سازمان در استان و شهرستان‌ها کمک خوبی باهدف راه‌اندازی، صدور مجوز و آموزش مهارت شغلی در این زمینه با مددجویان کمیته امداد دارند که در همین ارتباط کلاس‌های آموزش بوم گردی در روستای هدف گردشگری با حضور مجریان و شرکت‌های دانش‌بنیان برگزار شد. /ع
ارسال نظرات
پر بیننده ها