فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی گیلان از حریق 81 فقره‌ای در سطح جنگل‌ها و مراتع گیلان خبر داد و گفت: در پی یک هفته اخیر حدود 100 هکتار از اراضی جنگلی درگیر آتش شده که کاملاً سطحی و جزیره‌ای بود است.
کد خبر: ۹۳۱۳۰۵۵
|
۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، محمد قربانی لرد با اشاره به آخرین جزئیات حریق جنگل و مراتع گیلان، اظهار کرد: از بیستم دی‌ماه تا شب گذشته ۸۱ فقره حریق در سطح جنگل و مراتع استان گزارش‌شده است.

وی با بیان اینکه از شب گذشته تاکنون حریقی در سطح جنگل و مراتع استان نداشته‌ایم، افزود: خوشبختانه تمامی آتش‌های عمقی و سطحی گیلان در بخش‌های جنگلی و مرتعی خاموش شده است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی گیلان با اشاره به میزان حریق جنگل و مراتع استان طی روزهای اخیر، گفت: بنابر تخمین اولیه پیش‌بینی می‌شود حدود ۱۰۰ هکتار از اراضی جنگلی به‌صورت جزیره‌ای و کاملاً سطحی سوخته شده باشد.

قربانی با اشاره به آخرین حریق صورت گرفته در سطح جنگل‌های سیاهکل و اشکورات رودسر، خاطرنشان کرد: در این دونقطه نیز حریق بسیار گسترده بوده که پیش‌بینی می‌شود حدود 35 هکتار از اراضی جنگلی به‌صورت نقطه‌ای و کاملاً سطحی درگیر آتش ده باشند.

وی با اشاره به هشدار هواشناسی مبنی بر وزش باد گرم طی روزهای آینده، گفت: طبق پیش‌بینی هواشناسی طی روزهای آینده نیز شاهد وزش باد در سطح استان به‌ویژه در ارتفاعات هستیم که مجدداً می‌شود از روشن کردن آتش در سطح جنگل‌ها و مراتع به جدیدت پرهیز شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات