خبرهای داغ:
تبریز- فرماندار مراغه گفت: با اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در این شهرستان ۲۲ هزار نفر آموزش سلامت دیدند.
کد خبر: ۹۳۱۳۱۲۰
|
۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۱

به گزارش خبرنگار خبرگزار بسیج از آذربایجان شرقی، سید علی موسوی روز یکشنبه در حاشیه بازدید از برخی مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: طرح شهید سلیمانی از یکم آذرماه در شهرستان آغاز شده و در طول این مدت یکهزار و ۵۰۰ نفر از طریق آزمایش پی سی آر مثبت تشخیص داده شده اند.

وی گفت: همچنین در طول اجرای این طرح ۲ هزار و یکصد نفر در منزل ایزوله و تحت مراقبت قرار گرفته و ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر از افراد پرخطر شناسایی شده و در منزل قرنطینه معکوس شدند.

موسوی افزود: در قالب این طرح چهار هزار نفر از اطرافیان بیماران نیز رهگیری شدند و افراد در معرض خطر شناسایی شده در قالب این طرح ۱۴ هزار نفر هستند.

۲۲ هزار نفر در طرح شهید سلیمانی در مراغه آموزش دیدند

فرماندار مراغه ادامه داد: همچنین در راستای اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی جهت شناسایی وسیع و سریع بیماران و رهگیری و کنترل هدفمند افراد مبتلا در شهرستان، ۳ هزار رپید تست(تست سریع کرونا) انجام و نتیجه ۳۷۵ تست مثبت شد.

موسوی به تشدید بازرسی ها از سوی تیم های نظارتی از اماکن عمومی تاکید کرد و گفت: از سوی تیم های نظارتی این طرح تاکنون بیش از هشت هزار و ۲۰۰ بازدید انجام و ۶۵۰ پرونده تخلف تشکیل شده است.

فرمانده سپاه مراغه نیز در این بازدید گفت: پایگاه های مقاوت در این طرح به عنوان مراکز سلامت همراه کادر بهداشت و درمان شهرستان هستند.

۲۲ هزار نفر در طرح شهید سلیمانی در مراغه آموزش دیدند

سعید رشیدی گفت: سه هزار بسیجی مراغه ای در قالب تیم های رصد و پایش و همچنین ۲۰۰ تیم حمایتی در طرح شهید سردار حاج قاسم سلیمانی مشارکت دارند.

وی ادامه داد: در طرح شهید سلیمانی تیم های شرکت کننده در چهار قالب مراقبتی، نظارتی، حمایتی، رصد و پایش فعالیت دارند.

وی اضافه کرد: ۷۰۰ خانواده نیازمند و درگیر با بیماری کرونا از سوی دانشکده علوم پزشکی به سپاه مراغه معرفی و در قالب این طرح بسته های معیشتی به صورت مستمر بین این تعداد خانواده توزیع می شود.

ارسال نظرات