خبرهای داغ:
مسئول نهاد رهبری در دانشگاه تبریز با تاکیدبر این‌که سفارش به ولایت‌مداری جزو وضیت نامه‌ شهداست، گفت: وصیت نامه سردار سلیمانی می‌تواند متن درسی برای دانشجویان باشد چراکه همگان را به ولایت سفارش می‌کنند.
کد خبر: ۹۳۱۳۱۲۶
|
۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام محمد انوری در مراسم بزرگداشت شهدای بمباران دانشکده فنی دانشگاه تبریز، با بیان این‌که شهادت و شهید مقام بسیار بالایی دارد، گفت: شهید از جایگاه ویژه و با اهمیتی برخوردار است، طبق تعابیر قرآنی، شهید از یک حیات ابدی و دائمی برخوردار و نزد خداوند روزی داده می‌شود.

وی ادامه داد: راه و مرام شهدا موضوع بسیار مهمی است که به آن دلیل شهید شده است، از اصل مسئله نباید غفلت کرد، حتی اگر به جریانات صدر اسلام رجوع کنیم شهادت حضرت زهرا(س) را بزرگ‌ترین اتفاق می‌دانیم.

حجت الاسلام انوری افزود: آنچه مهم تر است دلیل شهادت حضرت زهرا(س) است که این بانوی بزرگوار برای چه شهید شد، چرا دشمنان به ایشان یورش کردند، چرایی شهادت، همان هدف و مرام شهدا محسوب می‌شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه تبریز بیان کرد: باید بدانیم شهدا چرا شهید شدند، زمانی که فردی داستان آزادگی شهید را می شنود به شهید علاقمند می‌شود در حالی که هر انسان با وجدان و آگاهی با شنیدن داستان یک شهید قطعا او را دوست خواهد داشت هدف شناخت راه و مرام شهید است که چرا شهید به چه دلیلی شهید می‌شود.

وی با اشاره به چرایی شهادت حضرت زهرا(س) در صدر اسلام بعد از رحلت پیامبر اعظم(ص)، گفت: حضرت زهرا (س) در مسجد خطبه‌ای خواند که در آن جریان نفاق را افشا کرد و این امرباعث انتقام جویی دشمنان از حضرت زهرا (س) شد این اقدام حضرت برای دفاع از حریم ولایی بود.

وی ادامه داد: حضرت زهرا(س) نه از باب اینکه‌ همسر حضرت علی(ع) بود و می خواست از ایشان دفاع کند بلکه به عنوان یک‌پیرو و شیعه می‌خواست از ولایت حضرت علی(ع) دفاع کند، حضرت زهرا به دنبال اثبات ولایت نبود؛ چرا که همه می‌دانستند حضرت علی(ع) خود جانشین ‌پیامبر (ص) است.

حجت الاسلام انوری خاطرنشان کرد: همه می‌گویند من شهید را دوست دارم ولی راه شهدا و مرام آن‌ها انکار می‌شود، این‌که راه شهدا چه بود و شهدا به چه دلیل شهید شدند مهم است، حضرت امام (ره) می فرماید؛ ۵۰ سال عبادت کردید خدا قبول کند یکبار هم وصیت نانه یک شهید را بخوانید که چه می‌گوید.

وی با بیان این‌که وصیت نامه‌ی همه‌ی شهدا براساسی تحقیق انجام شده‌ای، دارای‌ یک نکته‌ی مشترک است، اظهار کرد: در وضیت نامه‌ی همه‌ی شهدا به مراقبت از ولایت فقیه توصیه شده است که امروز هم می‌بینیم ولی فقیه و ولایت فقیه، خار چشم همه دشمنان عالم است.

وی با اشاره حال انسان در اضطرار، گفت: انسان در حالت اضطرار با تمام وجود خود را متعلق به ولی می‌داند، یعنی از همه جا بریده و تنها به یک سمت باشد و آن سمت، ولی الهی است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه تبریز افزود: شهید مقام اضطرار به حجت را درک می‌کند که به مقام شهادت می‌رسد، زمانی که وصیت نامه‌ای در آخرین لحظات زندگی توسط شهیدی نوشته می شود جملات و سفارشات شهید در حالت اضطرار نسبت به ولی فقیه نوشته می‌شود.

وی افزود: اضطرار به ولی هنوز در جان ها شکل نگرفته است، اگر انسان در درون خود، اضطرار به ولی را از عمق وجودحس کند، خداوند ظهور را فراهم می‌کند.

وی تاکید کرد: اگر جامعه مضطر شد امامش ظهور و حضور پیدا ‌می‌کند و به داد آن جامعه می‌رسد.

حجت الاسلام انوری بیان کرد: شهدا را باید همواره ناظر بر اعمال خود بدانیم و اجازه ندهیم خون شهدا پایمال شود، هر کسی یک مسئولیت اجتماعی در کشور دارد اگر هر یک از ما متوجه زنده نگه داشتن یاد مرام و راه شهدا باشیم و درست عمل‌کنیم به آنچه که شهدا می‌خواهند می‌رسیم.

ارسال نظرات