خبرهای داغ:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان در گفت‌وگو با بسیج تأکید کرد
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان بر ضرورت ترویج ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه زهرا(س) در جامعه اسلامی و معرفی ایشان تاکید کرد و گفت: حضرت فاطمه(س) برترین الگو برای کل بشریت است.
کد خبر: ۹۳۱۳۱۴۵
|
۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۲

ضرورت معرفی و ترویج ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه(س) در جامعه اسلامیحجت الاسلام حسین علیی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در بیان فضیلت این بانوی بزرگ اسلام به الگوگیری ائمه اطهار(ع) از ایشان اشاره و اظهار کرد: اهل بیت(ع) از حضرت زهرا(س) الگو می‌گرفتند به طوری که امام زمان(عج) در حدیثی فرمودند که الگوی من صدیقه‌ طاهره(س) است.

وی با اشاره به حدیثی از امام حسن عسکری(ع) که «ما حجت خدا بر مخلوقات هستیم و حضرت فاطمه (س) حجت خدا بر خود ما است»، بیان کرد: شخصیت، خلقت و همچنین جایگاه وجودی حضرت زهرا(س) در عالم امکان رتبه نخست را دارد به طوری که وقتی خداوند متعال از نور خود پیامبر(ص) را خلق کرد عالم ماده روشن نشد ولی با خلقت نور حضرت زهرا(س) عالم ماده و عالم ملکوت روشن شد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) با بیان اینکه حضرت فاطمه(س) برترین الگو برای کل بشریت است، عنوان کرد: ظرفیت وجودی این بانوی بزرگوار ظرفیت قرآن ناطق و ماهیت شب قدر است.

وی تربیت حضرت زهرا(س) را یکی از معجزات پیامبر عظیم الشان(ص) دانست و اضافه کرد: اگر زندگی حضرت فاطمه(س) را به سه بخش شامل زمانی که در منزل پیامبر(ص) بوده و زمانی که در منزل امیرالمومنین(ع) بوده و قبل از رحلت و بعد از رحلت پیامبر(ص) تقسیم کنیم در تمامی شرایط ، شخصیت برگزیده ایشان بهترین الگو و اسوه است.

حجت الاسلام علیی با تاکید بر اینکه دفاع از ولایت حضرت علی(ع) از مهم‌ترین فعالیت‌های اجتماعی سیاسی حضرت زهرا(س) است، اضافه کرد: قبل از رحلت پیامبر(ص) به عنوان یک همسر نمونه در زندگی امیرالمومنین(ع) و برای تربیت فرزندانش تلاش کرد و در شرایطی که بعد از رحلت پیامبر(ص) انحراف و ارتداد سیاسی و به تعبیری انحراف از غدیر و استمرار رسالت به وجود آمد، پا به میدان گذاشت و در دفاع از فدک که پشتوانه مالی امامت بود و از خود حق امامت که غصب شده بود سنگ تمام گذاشت و بزرگ‌ترین وظیفه‌ای که برای خودش در آن عرصه قائل بود دفاع از ولایت بود .

وی در تشریح بارزترین ویژگی‌های اخلاقی حضرت صدیقه طاهره(س) با اشاره به اینکه ایشان مظهر تمامی اسمای الهی است و صفات و اوصاف الهی در ایشان متجلی و متبلور شده است، گفت: حضرت فاطمه(س) از هر حیثی همچون شناخت، علم، تولید، مبانی ، عبادت، اخلاق و... برتر و دارای فضل است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان بالاترین فضیلت حضرت زهرا(س)را نزول وحی به ایشان دانست و بیان کرد: حضرت امام خمینی (ره) که یک فاطمه‌شناس به تمام معنا است درباره بالاترین فضیلت که برای حضرت فاطمه(س) بیان کرده به نزول وحی و نزول جبرئیل به محضر آن بزرگوار بعد از رحلت نبی گرامی اسلام(ص) اشاره کرده است که در مدت 75 یا 95 روزی که بعد از ارتحال پیامبر(ص) در دنیا بودند حضرت جبرئیل بارها خدمت ایشان می‏آمد و مسائلی از آینده و اخبار ماکون و مایکون را نقل می‌کرد.

وی اضافه کرد: حضرت صدیقه طاهره(س) این مطالب را املاء کرده و امیرالمؤمنین علی(ع) آن را کتابت کرد و در نهایت این نوشته‌ها به نام «صحیفه فاطمیه» باقی مانده که به صورت محرمانه است و تا به حال دست هیچ بشری نرسیده و تنها در دست ائمه(ع) بوده که امیدواریم با ظهور امام زمان(عج) در دسترس عموم قرار گیرد.

علیی بر ضرورت ترویج ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه زهرا(س) در جامعه اسلامی و معرفی ایشان تاکید و خاطرنشان کرد: حضرت زهرا(س) ماهیت شب قدر است و از آنجا که در شب قدر مقدرات رقم می‌خورد، می‌توان نتیجه گرفت که همه مقدرات خوب را که در شب قدر از خدا می‌خواهیم برای ما مقدر کند از مسیر حضرت زهرا(س) خواهد بود.

وی ادامه داد: هر اندازه که شناخت جامعه از حضرت بیشتر باشد به همان اندازه میزان درک شب قدر نیز افزایش خواهد یافت، بنابراین اگر بخواهیم که در همه عرصه‌ها بهترین مقدرات رقم بخورد و وظایف دینی خود را انجام دهیم، تمام اینها منوط به شناخت حضرت زهرا(س) است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان یادآور شد: با معرفی ابعاد اخلاقی و شخصیتی و معرفی حضرت فاطمه (س) به جامعه می‌توانیم وظایف خود را در این راه بهتر بشناسیم و به وظایف خود به بهترنی نحو عمل کنیم که نخبگان و علما در این راه مسئولیت دارند و باید شناخت جامعه و افراد را نسبت به حضرت زهرا(س) هم از لحاظ رفتاری و هم از لحاظ علمی بیشتر کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات