خبرهای داغ:
معاون امور بانوان سازمان بسیج اساتید کشور تصریح کرد: بصیرت و ایستادگی حضرت زهرا (س)، مهم‌ترین عامل در حمایت از رسالت و ولایت در صدر اسلام بوده است.
کد خبر: ۹۳۱۳۲۲۴
|
۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم،دکتر نیره قوی در گفت و گو با خبرنگاران  ضمن تسلیت سالروز شهادت مظلومانه حضرت زهرا (س) اظهار داشت: حضرت فاطمه (س) در ابعاد و عرصه‌های مختلف، بهترین و کامل‌ترین الگو و اُسوه برای همه بشریت در همه زمان‌ها هستند که ما برای سعادتمندی دنیا و آخرت خود باید به ایشان و دیگر حضرات معصومین (ع) به معنای واقعی کلمه اقتدا کنیم.

وی افزود: چه در بُعد فردی و چه بُعد خانوادگی و چه ابعاد سیاسی و اجتماعی و فرهنگی، شاخصه‌های اُسوه بودن ایشان را ما باید برای آحاد جامعه تبیین کنیم از جمله در زمینه تربیت فرزند و همسرداری که این‌ها را باید به طور خاص برای بانوان بگوییم.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی گفت: بعد از رهنمود حضرت رسول (ص) اولویت نقش آفرینی در رسیدگی به مسایل داخل خانه باعث رضایت خاطر ایشان شد، در عین حال که در دفاع از ولایت و جبهه حق در عرصه حضور داشتند و مهم‌تر این که ایشان نسلی را تربیت کردند که در طول تاریخ منشأ خدمات بی نظیری شدند؛ نسلی که تنها یک نمونه آن امام حسین (ع) است که فرمودند: من برای اصلاح امت قیام کرده ام و به راستی که اگر قیام عاشورا نبود، حقیقتاً ما درطول تاریخ به درستی هدایت نمی‌شدیم.

وی بیان داشت: یکی از ابعاد بسیار مهم، بصیرت بخشی ایشان است که به بُعد اجتماعی زندگی ایشان برمی گردد که فراتر از بُعد فردی و خانوادگی، راه رشد و تعالی بشر و رسیدن به مقام قرب الهی را بدین وسیله بر ما گشودند.

قوی، همچنین افزود: از سویی اگر به زندگانی حضرت زهرا (س) نگاه کنیم متوجه می‌شویم از همان ابتدا با وقایع اجتماعی گره خورده، کما این که ظهور دین مبین اسلام، اجتماع جاهلی بشر را تحت الشعاع قرار داد و با کنار زدن طواغیت و بت ها، حاکمیت توحیدی را مستقر نمود.

وی گفت: از این منظر، ایشان در مکتب رسول الله و دامان پاک حضرت خدیجه (س) تربیت یافت و در این راستا با سختی‌ها و مشکلات بسیاری مواجه بودند، اما در سایه ایمان راسخ به خدا و راه نورانی پدرشان، ثابت قدم ایستادند.

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: به عنوان مثال نیاز به بصیرت بالایی می‌خواهد که در دوران سخت شعب ابی طالب (ع) استوار ایستاده و در مسیر حق ثابت قدم ماندند، کما این که امروز هم ما برای مقابله با تحریم‌های نظام سلطه جهانی باید به تأسی از سیره و سبک زندگی حضرت فاطمه (س)، مقاوم و با بصیرت در صحنه باقی بمانیم و از ارزش‌ها و هویت خود دفاع کنیم.

معاون امور بانوان سازمان بسیج اساتید کشور همچنین گفت: حضرت فاطمه (س) در همان دوران کودکی و نوجوانی، به اذن الهی مسئولیت مهمی برعهده می‌گیرد و در دوران فقدان حضرت خدیجه (س) ایشان چنان یار و یاور پدر بزرگوارشان پیامبر اکرم (ص) است که به ایشان لقب پرمعنای "ام ابی‌ها (س) " داده می‌شود. فراتر از رابطه دختر و پدری، در واقع ایشان مادری است برای اهل ایمان که عامل اصلی بصیرت افزایی در جامعه به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: در بُعد اجتماعی و بصیرت افزایی، در جریان هجرت از مکه به مدینه نیز الگو و اُسوه بودن ایشان بسیار مشهود است، چه آن که پس از حضور در مدینه در کنار پیامبر اکرم (ص) نیز نقش ممتازی را ایفا کرده اند.

وی افزود: در دوران اقامت در مدینه نیز زمانی که به اذن الهی همه درب‌های منتهی به مسجد پیامبر (ص) بسته می‌شود مگر درب خانه زهرا (س) و علی (ع) که این نشان دهنده اهمیت و عظمت فوق العاده این خانه است که زهرای مرضیه (س) بانوی آن است.

قوی، همچنین با بیان این که ایستادگی و بصیرت فاطمی، مهم‌ترین حامی رسالت و ولایت بوده است، گفت: حضرت صدیقه اطهر (س) پس از ارتحال شهادت گونه نبی مکرم (ص) در دفاع از جریان ولایت و مقابله با جریان انحراف، اصلی‌ترین نقش را ایفا کردند، کما این که در این دوران پرمحنت و سخت، مسئولیت ظلم ستیزی و حق طلبی را برعهده داشتند.

وی افزود: به خصوص در خطبه فدکیه، ایشان به خوبی به تکلیف خود در این راستا عمل می‌کند، هر چند که مظلومانه در این راه به شهادت می‌رسند، اما به ما می‌آموزند که در مسیر حق ولو این که تنها باشیم باید بایستیم و منفعل و بی تفاوت نباشیم.
 
انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها