خبرهای داغ:
مدیرکل هواشناسی استان قزوین:

سامانه جدید بارشی و سرما و کولاک در راه است

شیخ الملوکی گفت: از چهارشنبه شب تا بعدازظهر روز پنجشنبه سامانه جوی با بارش برف، باد و کولاک آسمان استان را در بر می‌گیرد.
کد خبر: ۹۳۱۳۵۶۸
|
۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، شورای پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران به ریاست قدرت اله مهدیخانی مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین در سالن جلسات مدیریت بحران استانداری قزوین برگزار شد.

 

یوسف شیخ الملوکی مدیرکل هواشناسی استان قزوین در این جلسه با اشاره به صدور هشدار نارنجی از روز قبل بیان کرد: ناهنجاری های اقلیمی مشکلاتی را ایجاد می کند و ما راهی غیراز اینکه منطبق با این تغییرات باشیم، نداریم.

 

وی گفت: دی ماه سپری شد و متاسفانه یک میلیمتر بارندگی نداشتیم که بسیار نگران کننده است. اما با توجه به اینکه در فصل زمستان قرار داریم یک هوای سرد و طوفانی در راه است که ۱۳ استان را درگیر می کند و دارای دو موج است.

 

شیخ الملوکی اظهار کرد: پیش بینی می شود، در موج دوم این سامانه که از فردا شب تا ظهر پنج شنبه ادامه خواهد داشت در یک بازه زمانی دوازده تا پانزده ساعته شاهد ریزش های خوبی باشیم که این سامانه با ریزش برف، سرما و کولاک همراه خواهد بود.

 

مدیرکل هواشناسی استان قزوین عنوان کرد: پیرو صدور هشدار زرد و نارنجی از سوی سازمان هواشناسی کشور ما نیز در استان هشدار لازم را صادر کردیم و این سامانه به ویژه در شمال استان به سمت کوهین و زنجان استان را دچار کولاک و یخبندان و مسدود شدن جاده های روستایی خواهد کرد و در سطح شهر نیز شهرداری باید آمادگی لازم برای ارایه خدمات داشته باشد.

 

وی افزود: این سامانه از اواخر وقت چهارشنبه وارد منطقه می شود که از فردا بعدازظهر استان های شمالی کشور درگیر می شوند و در استان ما از فردا شب تا بعدازظهر پنج شنبه ادامه خواهد داشت. عمده فعالیت این سامانه، از بامداد پنجشنبه تا صبح پنجشنبه خواهد بود و بیشترین بارش را ارتفاعات به ویژه ارتفاعات شمالی خواهند داشت.

 

شیخ الملوکی گفت: توده هوای سرد تا صبح یکشنبه ادامه دارد و افت دمای ده تا دوازده درجه در استان پیش بینی می شود که در نیمه شمالی استان بسیار محسوس تر است.

 

۱۰۱۰/پ۳۰/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها