راهکار اساسی جهت مقابله با آلودگی هوا در پایتخت

مدیرکل محیط زیست شهرداری تهران گفت: راهکار اساسی جهت مقابله با آلودگی هوا اجرای قانون هوای پاک و مطالبه گری شهروندان است.
کد خبر: ۹۳۱۳۵۷۸
|
۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، شینا انصاری مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در مراسم تجلیل از سفیران هوای پاک اظهار داشت: قانون و آئین‌نامه‌های زیادی جهت مقابله با آلودگی هوا در کلانشهرها از جمله تهران داریم ولی متأسفانه هر ساله شاهد وقوع آلودگی هوا در پایتخت هستیم.

وی افزود: تجربیات موفق شهرهای دنیا نشان می‌دهد عزم و اراده مردم در کنار دستگاه‌های حاکمیتی نقش مؤثری در کاهش آلودگی هوا داشته است.

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران ادامه داد: شهروندان با ایفای نقش کنشگری و مطالبه‌گری می‌توانند به توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر و کاهش آلودگی هوا کمک کنند و شهرداری تلاش کرده که در این راستا مردم را تشویق کند تا مطالبه‌گر کاهش آلودگی هوا باشند.

انصاری با بیان اینکه البته این مسأله نافی نقش مسؤولان نمی‌شود، خاطرنشان کرد: راهکار اساسی جهت مقابله با‌ آلودگی هوا اراده حاکمیت و دستگاه‌های متولی در اجرای قانون هوای پاک که یک قانون جامع و دقیق است خواهد بود و البته تحقق این موضوع مسؤولیت‌پذیری شهروندان در مقابل شهر را نیز می‌طلبد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار