توسعه شهری شاهرود با ایجاد تقاطع غیر همسطح شهید سلیمانی و المان میدان بسیج

شاهرود_شهردار شاهرود با اشاره به رشد و توسعه شهری در شاهرود گفت: احداث المان میدان بسیج و تقاطع غیر همسطح سپهبد شهید سلیمانی در راستای توسعه و پیشرفت شهری شاهرود اجرا شده است.
کد خبر: ۹۳۱۳۶۲۱
|
۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۸
توسعه شهری شاهرود با ایجاد تقاطع غیر همسطح شهید سلیمانی و المان میدان بسیجعلی‌رضا حاجی‌محمدعلی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج با اشاره به احداث پروژه تقاطع غیر همسطح شاهرود اظهار کرد: طول پروژه ۵۰۰ متر است که با هزینه ۴۰ میلیارد تومانی و بازه زمانی هشت ماهه در حال اجراست.
شهردار شاهرود گفت: این طرح با نگاه کارشناسی انجام شده است و با خانواده شهید سلیمانی تماس داشتیم و اجازه کلنگ‌زنی را گرفتیم.
وی ادامه داد: احداث این تقاطع در مسیر بلوار علامه مجلسی چهار راه شهرک بهشتی قرار دارد که این نقطه بنا بر آمار پلیس راهور یکی از نقاط پر خطر شهر شناخته شده است.
وی ضمن بیان این مطلب که این پروژه در دو باند سواره روبتنی از نوع دال مجوف با طول ۵۰۰ متر و احتساب رمپ‌هایی از طرفین در جهت غرب و شرق و بالعکس در حال اجراست، ابراز کرد: عرض هر باند این پل ۱۱ متر و فاصله دهانه‌های پل از ۱۸ تا ۴۰ متر است.
وی هدف از اجرای تقاطع غیر هم سطح سپهبد شهید قاسم سلیمانی را حرکت به سمت ایمنی بیشتر، کم‌تر شدن بار ترافیکی، مدیریت مصرف سوخت، توسعه شهری و جلوگیری از تصادفاتی جرحی عنوان کرد.
حاجی محمد علی با اشاره به ساخت المان میدان بسیج شاهرود نیز گفت: این المان با الهام از مفهوم بسیج در ارتفاع ۲۰ متر ساخته و برداشتی از مفهوم سرو که نماد ایستادگی و مقاومت است، ساخته شده است.
وی افزود: در این المان از ویژگی‌های بصری ساده با حداکثر تاثیر گذاری بر مخاطب استفاده شده تا درک مخاطب از این اثر را، راحتر، اما تاثیر گذار‌تر نماید.
وی با اشاره به هدف از ساخت المان میدان بسیج اظهار کرد: ارتقای سطح کیفیت محیط شهری که در حیطه هویت و فرهنگ جامعه و شهروند صورت گرفته است از اهداف ساخت این المان بوده است.
شهرداری با با بیان اینکه این المان با الهام از مفهوم بسیج و برداشتی از مفهوم سرو که نماد ایستادگی و مقاومت است گفت: تعبیه آبنما‌های زیبا در اطراف طرح و محوطه فضای سبز و گلکاری زیبا از دیگر اقدامات پیرامونی این المان است.
وی ضمن بیان اینکه شاهرود شهری زیبا و مستعد پیشرفت است، ابراز کرد: اقدامات ارزشمند و خوبی در راستای پروژه‌های زیر بنایی و زیبا سازی در سطح شهر اتفاق افتاده که تلاش می‌کنیم با برنامه ریزی مدون و دقیق به روند اجرایی پروژه‌ها شتاب بیشتری دهیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها