خبرهای داغ:

آشنایی با مرکز کار اشتراکی و شتاب دهنده شاهکار دانشگاه صنعتی شاهرود

مدیر اداره امور فناوری، تجاری سازی و کارآفرینی دانشگاه صنعتی شاهرود با توجه به توان و همت مرکز کار اشتراکی و شتاب دهنده شاهکار بر تشکیل و هدایت تیم‌های استارتاپی، به معرفی این مرکز پرداخته است.
کد خبر: ۹۳۱۳۶۲۲
|
۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۹
آشنایی با مرکز کار اشتراکی و شتاب دهنده شاهکار دانشگاه صنعتی شاهرودحسنی مدیر اداره امور فناوری، تجاری سازی و کارآفرینی دانشگاه صنعتی شاهرود در گفتگو با خبرنگار بسیج با معرفی فضای شتاب دهنده شاهکار اظهار کرد: شتاب دهنده شاهکار در دانشگاه صنعتی شاهرود به عنوان فضای کار اشتراکی دانشگاه، وظیفه شناسایی و انتخاب و راه اندازی تیم‌های استارتاپی را به عهده دارد. این شتاب دهنده در سامانه اکوسیستم (اجزای کارآفرینی کشور) ثبت شده و باعث ارتقای رتبه دانشگاه در یونیرف مرجع دانشگاه‌های ایران به A+ شده است.
وی با اشاره به خدماتی که در مرکز کار اشتراکی و شتاب دهنده شاهکار ارائه گفت: هر تیم می‌تواند در دوره شتاب‌دهی در فضای کار اشتراکی شاهکار مستقر شده و از امکانات آن محل، استفاده کند. این امکانات شامل میز کار و صندلی به تعداد افراد تیم (ترجیحاً ۴ نفره)، یک رایانه، اینترنت، تلفن، اتاق جلسه و … می‌باشد.
حسنی ادامه داد: این سرمایه معمولا به تیم‌هایی اختصاص داده می‌شود که در اوایل راه کسب‌وکار خود بوده و آماده تبدیل مدل اولیه کسب‌وکار خود به یک محصول یا خدمت اولیه و ورود به بازار هستند.
وی با اشاره به مبلغ این سرمایه‌گذاری افزود:ئمبلغ سرمایه گذاری متغیر است و در شتاب‌دهنده شاهکار این مبلغ برای هر تیم متفاوت و براساس شرایط و ویژگی‌های تیم و ایده کسب وکاری آن تعیین می‌شود.
حسنی اضافه کرد: کوچینگ که خود فرایندی است مشارکتی، برای کشف توانمندی‌های شخصی و حرفه‌ای مراجع به کمک خلاقیت و تفکر عمیق، در مبحث کسب‌وکار نیز می‌تواند به یک تیم با هدف مشترک کمک کند تا مدل کسب‌وکار خود را به درستی تدوین نماید.
وی گفت: در این فرایند کوچ (مربی) کسب و کار مانند یک همراه و از موضع برابر با افراد تیم تعامل خواهد کرد و در کنار آن‌ها تا رسیدن به اهداف تعیین شده، خواهد ماند و این خدمتی ویژه در شتاب‌دهنده شاهکار است که به تیم‌های مستقر و حتی سایر کسب‌وکار‌های نوپا و شرکت‌های کوچک و متوسط قابل ارائه خواهد بود.
مدیر اداره امور فناوری، تجاری سازی و کارآفرینی دانشگاه صنعتی شاهرود اظهار کرد: این خدمات که در واقع شامل انتقال تجربه و آموزش مطالب تخصصی موردنیاز تیم‌ها می‌باشد، در طول دوره شتاب‌دهی مطابق نیاز و زمان‌بندی در قالب جلسات جمعی و اختصاصی برای هر تیم ارائه خواهد شد.
وی اضافه کرد: برخی از مطالب موردنیاز برای تیم‌ها در حوزه‌های مرتبط با کسب‌وکار و سلامت به‌صورت کارگاه در طول دوره شتاب‌دهی برگزار خواهد شد که شرکت در این کارگاه‌ها برای عموم آزاد خواهد بود.
وی ادامه داد: این خدمت در دو بخش اصلی تعریف شده است. نخست تربیت و آماده‌سازی تیم و مدل کسب‌وکار با هدف ورود به بازار و راه افتادن جریان درآمدی در طول دوره و دوم آموزش ارائه مؤثر و همچنین مهارت‌های مذاکره با سرمایه‌گذار در اواخر دوره به تیم‌ها ارائه می‌گردد.
حسنی با اشاره به اهداف فعالیت فضای کار اشتراکی شاهکار گفت: فضای کار اشتراکی شاهکار با حمایت از استارتاپ‌ها، بستری را ایجاد نموده تا کارآفرینان از فرصت هم‌افزایی، یادگیری و شبکه‌سازی بهره‌مند شوند و با حضور در این فضا شانس بیشتری برای رشد و جذب سرمایه موردنیاز خود به دست آورند.
لازم به ذکر است: این مجموعه در ساختمان مرکز رایانه و محاسبات خوارزمی پردیس مهندسی و فناوری‌های نوین دانشگاه صنعتی شاهرود واقع می‌باشد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها