معاون وزیر دادگستری:

راه‌اندازی ۱۰۰ کلینیک حقوق شهروندی در کشور

معاون وزیر دادگستری از راه اندازی ۱۰۰ کلینیک حقوق شهروندی و ۲۶ کلینیک حقوق کودک در استان های کشور خبر داد.
کد خبر: ۹۳۱۳۹۰۱
|
۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ محمود عباسی معاون وزیر دادگستری در دیدار با اعضای هسته مرکزی کلینیک و انجمن تخصصی حقوق کودک در استان مرکزی اظهار کرد:‌ کلینیک‌های حقوقی که ماهیت آکادمیک هم دارند ابزار خوبی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در حوزه زنان و کودکان است.

وی افزود: کلینیک‌های حقوقی در برخی کشورها به بستر اجتماع منتقل شدند تا مردم بهره مند شوند؛ فعالیت و برنامه اصلی این کلینیک‌ها آموزش حقوق بشر، کودک و... است.

معاون وزیر دادگستری بیان کرد: کلینیک‌های حقوق کودک با شخصیت حقوقی جداگانه و با نظارت فراگیر و جامع طوری طراحی شده که هویت علمی و آکادمیک آن دچار مشکل نشود و از سوی دیگر انجمن علمی حقوق کودک که باید ۶۰ درصد اعضای آن علمی باشد در کشور راه اندازی شده و بعد از آن در استان‌ها می‌توانند نمایندگی داشته باشند.

تاکنون ۱۰۰ کلینیک حقوق شهروندی و ۲۶ کلینیک حقوق کودک در استان‌های کشور راه اندازی شده که امروز در اراک بیست و هفتمین کلینیک نیز به بهره برداری رسید

عباسی ادامه داد: تاکنون ۱۰۰ کلینیک حقوق شهروندی و ۲۶ کلینیک حقوق کودک در استان‌های کشور راه اندازی شده که امروز در اراک بیست و هفتمین کلینیک نیز به بهره برداری رسید.

نتهای پیام/

ارسال نظرات