استاندار مرکزی:

ضرورت حل مشکل کمبود آب مصرفی برای صنایع استان مرکزی

استاندار مرکزی گفت: یکی از مشکلاتی که امروز استان مرکزی با آن دست و پنجه نرم می کند کمبود آب مصرفی برای صنایع است.
کد خبر: ۹۳۱۴۱۰۴
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سید علی آقا زاده استاندار مرکزی عصر امروز در ستاد اقتصاد مقاومتی استان که با حضور اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس در اراک برگزار شد گفت: امروز در سفر اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی فرصت بسیار  خوبی برای استان رقم خورده که امیدواریم برکات زیادی داشته باشد.

آقازاده اظهار کرد: استان مرکزی هم از لحاظ کشاورزی و هم از لحاظ صنعتی و معدنی جزء استان های شاخص و برتر است و استان مرکزی در طی این یک سال اخیر در حوزه پیشرفت پروژه های اقتصاد مقاومتی رتبه اول را در کشور کسب کرده است.

وی افزود: رتبه استان مرکزی در نرخ بیکاری، تنوع در محصولات صنعتی، پیشرفت پروژه ها،نرخ تورم، ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، جذب تسهیلات تبصره ۱۸ ، میزان اشتغال، تنوع مواد معدنی و سایر شاخصه های اقتصاد مقاومتی رتبه بین ۱ تا ۸ در حال نوسان است که اینها نشان دهنده موفقیت های بزرگ همه مجموعه استان می باشد.

استاندار مرکزی گفت: مرکزی پتانسیل ها و ظرفیت های بسیار خوبی دارد که در ۴ سال اخیر دولت دوازدهم بیش از ۴ میلیارد دلار درآمدهای صادرات غیرنفتی استان بوده و این در مقایسه با ۴ سال اول دولت که ۲.۸ میلیارد دلار بوده افزایش ۳۰ درصدی به همراه داشته است.

وی ادامه داد: همانگونه که شاهد هستید استان مرکزی از سال ۶۷ تابه امروز تحت تاثیر تحریم های ظالمانه دشمنان بوده که اگر نبود موفقیت های بسیار زیادی پیدا می کردیم و این موفقیت ها مرهون تلاش همه مجموعه استان است که استان را به یک استانی ممتاز تبدیل کرده است.

آقازاده اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که امروز استان مرکزی با آن دست و پنجه نرم می کند کمبود آب مصرفی برای صنایع است که با توجه به اینکه دولت مکلف است آب صنایع را در بخش های مختلف تامین کند امروز با مشکلاتی روبه رو هستیم.

وی بیان کرد: هر یک میلیون متر مکعب آب در بخش صنعت ۳ هزار شغل ایجاد می کند که این مقدار آب در بخش خدمات ۵ هزار شغل و در بخش کشاورزی ۲۵ شغل ایجاد می کند

استاندار مرکزی بیان کرد: بیش از ۹۰ درصد آب مصرفی در کشور در بخش کشاورزی،  نیم درصد خدمات و ۲ درصد در صنعت مصرف می شود که البته خواستار کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی نیستیم اما نیاز داریم به جهت صنعتی بودن استان توجه ویژه ای به تامین آب بخش صنعت داشته باشیم.

وی اضافه کرد: امروز در شرایطی در استان قرار داریم که در دشت زرندیه، ساوه، دلیجان،  محلات، خمین و اراک بهترین صنایع را داریم که متراکم هستند و در حال حاضر منفی ۲۰۰ لیتر بر ثانیه در استان کمبود آب داریم که این مسئله قابل حل است و نیازمند تعامل نهاد قانون گذاری با دولت است که اگر کمیسیون صنایع مجلس با وزارت نیرو تعامل سازنده داشته باشد قطعا می توان مشکل تامین آب صنایع را حل کرد.

آقازاده گفت همچنین استان مرکزی در بخش معادن تنوع بسیار زیادی دارد و جزء ۵ استان برتر است که اگر بخواهیم معادن همان چیزی باشند که مد نظر مقام معظم رهبری است باید در این خصوص بیشتر توجه داشته باشیم.

استاندار مرکزی یادآور شد: مقام معظم رهبری و همچنین نمایندگان محترم مجلس تاکید دارند که فعالیت در معدن باید جای درآمدهای نفتی را بگیرد و لذا باید در این بخش فعال تر باشیم و نسبت به سرمایه گذاری در بخش خصوصی بیشتر همت کنیم.

وی افزود: باید نگاه جزیره ای و دستگاهی را کنار بگذاریم تا به افقی که مدنظر مقام معظم رهبری است برسیم و این مسئله باید در دستور کار مجلس و کمیسیون های تخصصی باشد.

آقازاده اظهار کرد: یکی دیگر از خواسته های استان مرکزی واگذاری اختیارات بیشتر به استان در حوزه ستادها است.

استاندار مرکزی گفت: در طول یکسال اخیر در ستاد اقتصاد مقاومتی استان مرکزی ۵ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده که بیش از ۳۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری ارزی بوده که بیش از ۲۵۰۰ شغل تا پایان امسال به بهره برداری می رسد که موفقیت قابل تقدیری است.

وی خاطرنشان کرد:این موفقیت ها در سایه تحریم های ظالمانه به دست آمده و استان مرکزی به خوبی نشان داده می تواند با تکیه بر ظرفیت های داخلی روی پای خود بایستد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات