خبرهای داغ:
مدیرکل سازمان انتقال خون استان گفت: با توجه به کاهش بیماران کووید ۱۹ در اصفهان، اهدای پلاسمای بهبودیافتگان از بیماری کرونا روزانه به ۵ تا ۶ واحد در روز رسیده است.
کد خبر: ۹۳۱۴۱۲۱
|
۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۳

مجید زینلی در گفت‌و‌گو با خبرنگار بسیج دراصفهان، با اشاره به وضعیت پلاسما در اصفهان اظهار داشت: خوشبختانه روند ابتلا به بیماری کرونا در استان اصفهان سیر نزولی پیدا کرده و به همین نسبت نیز آمار اهدای پلاسما کاهش یافته است.

وی افزود: در حال حاضر روزانه در اصفهان بین 5 تا 6 واحد پلاسما از بهبود یافتگان کرونا برای درمان سایر بیماران بدحال کرونایی دریافت می‌شود.

مدیرکل سازمان انتقال خون استان اصفهان با بیان این که ذخیره پلاسما در صورت افزایش مجدد بیماری و روزهای بحرانی ضروری است گفت: در حال حاضر با تماس‌های تلفنی با بهبودیافتگان و همچنین تبلیغات و اطلاع‌رسانی در فضاهای عمومی و شهری و رسانه‌ها از بهبود یافتگان کرونا درخواست می‌شود تا در صورت داشتن شرایط اهدای پلاسما به شکرانه بازگشت سلامتی خود نسبت به این کار اقدام کنند.

وی ادامه داد: بهبودیافتگان کرونایی می‌توانند با حضور در مرکز خواجوی انتقال خون اصفهان برای اهدای پلاسما اقدام کنند و بهترین زمان برای اهدای پلاسما حداقل 14 و ترجیحا 28 روز بعد از بهبودی است و سن اهدا کننده باید بین 18 تا 60 سال باشد.

زینلی تصریح کرد: در روز شهادت حضرت زهرا(س) بیش از 250 نفر به مرکز انتقال خون میدان خواجو برای اهدای خون مراجعه کردند که از این تعداد 200 نفر موفق به اهدا شدند.

مدیرکل سازمان انتقال خون استان اصفهان با اشاره به مطلوب بودن وضعیت ذخیره خونی اظهار داشت: در حال حاضر وضعیت ذخیره خونی استان مطلوب است و مشکل حادی وجود ندارد ولی با توجه به این که در فصل سرد قرار داریم و احتیاج به خون و فراورده‌های آن روزانه است از اهدا کنندگان درخواست می‌شود به صورت مستمر به مراکز انتقال خون مراجعه کنند.

زینلی خاطرنشان کرد: هم اکنون دخیره خونی استان  5 روز است که باید این ذخیره تا 7 روز حفظ شود و نگذاریم پایین بیاید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها