خبرهای داغ:
معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه ای استان اصفهان:
از ابتدای آذرماه 32 مورد پرونده قضایی علیه متخلفان و متجاوزان به حریم و بستر رودخانه زاینده‌رود در محاکم دادگستری استان اصفهان در حال پیگیری است تا نسبت به اعاده به وضع سابق آنها اقدام صورت پذیرد
کد خبر: ۹۳۱۴۱۲۷
|
۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان به نقل از شرکت آب منطقه‌ای اصفهان، حسن ساسانی با اشاره به مراحل ساماندهی حریم و بستر رودخانه زاینده‌رود حدفاصل روستای چم طاق تا تالاب گاوخونی اظهار داشت: از ابتدای آذرماه 32 مورد پرونده قضایی علیه متخلفان و متجاوزان به حریم و بستر رودخانه زاینده‌رود در محاکم دادگستری استان اصفهان در حال پیگیری است تا اعاده به وضع سابق انجام شود.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای استان اصفهان افزود: در دو ماه گذشته ۲۸ مورد  از دخل و تصرفات در حریم و بستر رودخانه زاینده‌رود نیز با تعامل و مذاکرات عوامل یگان حفاظت رودخانه با متصرفان به نتیجه رسیده است و مساحتی بالغ بر ۱.۵ هکتار از اراضی تصرف شده حریم و بستر رودخانه زاینده رود بدون تشکیل پرونده قضایی به وضعیت قبل برگشته است.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای آذرماه 21 مورد اجرای احکام و دستورات قضایی در حریم و بستر رودخانه زاینده‌رود انجام شده است، گفت: بیشترین احکام و دستورات قضایی در این زمینه به منطقه شرق اصفهان اختصاص دارد.

ساسانی افزود: مطابق اختیارات حاصله از تبصره ۴  ماده ۲ قانون توزیع عادلانه آب و اخذ دستورات از دادستان محترم مرکز استان نسبت به ۱۶ مورد باغ ویلا که حریم و بستر زاینده رود را به مساحت تقریبی ۲ هکتار متصرف کرده بودند اعمال قانون صورت گرفت.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای استان اصفهان خاطرنشان کرد:همچنین باتوجه به تعداد ۵ فقره حکم قطعی صادره از دادگاه عمومی بخش باغبهادران این احکام این احکام به مرحله اجرا درآمد و اعیانی های غیر مجاز احداث شده تخریب و اعاده به وضع سابق گردید.

وی با تاکید بر فرهنگسازی عدم تخلیه نخاله و پسماند در حریم و بستر زاینده‌رود طی چند سال گذشته اظهار داشت: بیشترین تخلیه نخاله و پسماند در شرق اصفهان گزارش شده است که یگان حفاظت از زاینده‌رود با ۷ مورد از ادوات تخلیه نخاله از چم طاق تا تالاب گاوخونی برخورد کرده است.

ساسانی اضافه کرد: با پی گیری مستمر و طرح شکایت در محاکم قضایی ۱۱ مورد ادوات تخلیه نخاله و پسماند در حریم و بستر رودخانه زاینده‌رود توقیف شد و پیرو این توقیف و هماهنگی با دادستانی این ادوات در چندین نوبت در پاکسازی رودخانه به کار گرفته شدند.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای استان اصفهان به یکی از چالش‌های شرکت آب منطقه ای که برداشت آب و پساب از رودخانه زاینده‌رود به ویژه در منطقه شرق اصفهان است، اشاره‌ای داشت و افزود: عوامل یگان حفاظت رودخانه ۹ مورد از ادوات برداشت آب و پساب شامل، پمب موتورهای دیزلی و سیار را با وجود تنشهای فرواوان توقیف کرده و به انبار سد رودشتین انتقال داده اند.

وی به برداشت غیرمجاز شن و ماسه در بستر و حریم زاینده‌رود گریزی زد و گفت: در ابتدای امر با ۳ مورد تخلف برداشت شن و ماسه برخورد شد و با تشکیل پرونده و معرفی متخلفین به مراجع قضایی از این اقدام جلوگیری شده است.

ساسانی با تاکید بر استعلام بستر و حریم رودخانه قبل از هرگونه اقدام از شرکت آب منطقه‌ای به عنوان پیش زمینه اقدامات در مجاورت حریم و بستر رودخانه زاینده‌رود گفت: هرگونه ساخت و ساز در محدوده بستر و حریم ممنوع است و شایسته است اشخاص حقیقی و حقوقی قبل از هرگونه اقدام و ساخت و ساز نسبت به استعلام محل اقدام بکنند تا خدایی ناکرده متحمل ضرر و زیان نشوند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها