درگیری و اختلاف سه ساله بین دو طایفه در شهرستان ایرانشهر به صلح و سازش منجر شد.
کد خبر: ۹۳۱۴۲۰۷
|
۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۶
سرهنگ پاسدار محمد هراتی فرمانده سپاه شهرستان ایرانشهردر گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج گفت: با پیگیری مجدانه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان و میانجیگری شورای حل اختلاف و جمعی از معتمدین محلی، درگیری و نزاع بین دو طایفه جاوشیری و زین الدینی در بخش لاشار اسپکه پس از سه سال به صلح و سازش منجر شد.

فرمانده سپاه شهرستان ایرانشهر ادامه داد: متأسفانه طی سه سال اخیر و درنتیجه اختلافات و درگیری‌های موجود بین طرفین، چندین نفر کشته و چندین مورد نزاع منتهی به صدمات بدنی عمدی به وقوع پیوست که سرانجام با عنایت خداوند متعال طی مراسمی در راستای احیای سنت حسنه صلح و سازش، اختلافات بین این دو طایفه خاتمه یافت.

وی افزود: پس از ارجاع پرونده نزاع دو طایفه مذکور به شورای حل اختلاف شهرستان به‌منظور ایجاد مصالحه، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ، اعضای شورای حل اختلاف و ریش‌سفیدان و معتمدین محلی وارد عمل شده و پس از برگزاری چندین جلسه و ارائه توصیه‌های لازم به اصحاب دعوی با میانجیگری بین سران طوایف، صلح و سازش را برقرار کردند و طرفین پرونده نیز با اعلام گذشت، هم‌قسم شدند که از این به بعد در کنار یکدیگر با صلح و صفا زندگی کنند و کینه و کدورت‌های پیش‌آمده را از بین ببرند.

سرهنگ هراتی گذشت این دو طایفه را اقدامی درخور تحسین و در تأسی از سیره حضرات معصومین (علیهم‌السلام) برشمرد و از تلاش و کوشش دادستان عمومی و انقلاب شهرستان . مسئولین و اعضای شورای حل اختلاف و همچنین معتمدین و ریش‌سفیدان محلی در برقراری صلح و سازش قدردانی کرد و از عموم مردم خواست تا در کنار دستگاه قضائی و شوراهای حل اختلاف در ترویج و توسعه فرهنگ صلح و سازش در سطح جامعه همکاری و تعامل داشته باشند.

گفتنی است این مراسم درمحل مسجد لاشار اسپکه برگزارشد.
ارسال نظرات