خبرهای داغ:
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان خبر داد

احداث و اصلاح ۱۷ کیلومتر شبکه با کابل خودنگهدار در کبودراهنگ

همدان- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان از احداث و اصلاح ۱۷ کیلومتر شبکه توزیع برق با کابل خودنگهدار و جمع‌آوری ۱۱ هزار کیلوگرم سیم مسی در این راستا در شهرستان کبودراهنگ خبر داد.
کد خبر: ۹۳۱۴۳۲۰
|
۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۴
احداث و اصلاح ۱۷ کیلومتر شبکه با کابل خودنگهدار در کبودراهنگبه گزارش خبرگزاری بسیج، شیرزاد جمشیدی در بازدید از توزیع برق شهرستان کبودراهنگ با بیان اینکه کبودراهنگ یک پنجم وسعت استان را شامل می‌شود، اظهار داشت:  ۱۳۰ روستا در این شهرستان وجود دارد که با توجه به وسعت و پراکندگی جمعیت در روستاها، ۷۰ درصد مشترکین برق شهرستان کبودراهنگ روستایی هستند.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد مصرف انرژی در بخش کشاورزی این شهرستان است، گفت: با توجه به این امر، بخش کشاورزی حائز اهمیت بوده و با توجه به اقلیم جغرافیایی و مولد بودن این شهرستان، حفظ انرژی پایدار و مستمر هدف اصلی شرکت توزیع است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به اقدامات انجام شده در شهرستان کبودراهنگ عنوان کرد: امسال حدود ۱۷ کیلومتر احداث و اصلاح شبکه با کابل خودنگهدار انجام شده که در این راستا ۱۱ هزار کیلوگرم سیم مسی جمع‌آوری شده است.

وی با بیان اینکه از سال ۹۲ برای طرح‌های روستایی ۱۰ میلیارد تومان در شهرستان کبودراهنگ هزینه شده است، افزود: با توجه به شرایط موجود زیرساخت‌های شهرک صنعتی ویان از نظر تأمین برق به طور کامل فراهم بوده و هیچ مشکلی برای جذب سرمایه‌گذار، رونق تولید و توسعه صنعتی در این بخش نداریم.

جمشیدی با اشاره به پروژه‌های اجرایی پیش‌بینی شده ابراز داشت: از جمله این پروژه‌ها، فیدرگیری جدید از پست ایده‌لو به منظور کاهش طول فیدر‌ها و رفع ضعف ولتاژ بخشی از منطقه است.

وی عنوان کرد: در نظر داریم در سال ۱۴۰۰ حدود ۲۰ کیلومتر کابل خودنگهدار به شهرستان تخصیص دهیم تا نسبت به جمع‌آوری شبکه‌های سیمی در راستای کاهش خطر و جلوگیری از سرقت و برای پایداری شبکه اقدام شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان تصریح کرد: از دیگر اقدامات در دست اجرا برگزاری مناقصات به صورت متمرکز در جنوب، شمال و مرکز استان و واگذاری پروژ‌ه‌ها به صورت نیم‌کلید به پیمانکاران است تا توان پیمانکاری در منطقه را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه باید شاخص محور و هماهنگ عمل کنیم، گفت: با تلاش و زحمات همکاران توانستیم در کاهش پیک بار تابستان و وصول مطالبات جزء شرکت‌های برتر کشور باشیم و همچنین در استان نیز جزو دستگاه‌های برتر هستیم که امید است این روند ادامه داشته باشد.

جمشیدی با تأکید بر استفاده از نظرات تمامی کارشناسان عنوان کرد: انتقال نظرات جمع‌بندی شده و مشورتی به رده‌های مختلف شرکت و دریافت بازخورد تفکر آنان باعث ارائه بهترین راهکار‌ها در راستای بهبود شاخص‌ها خواهد بود.

وی با تأکید بر حضور میدانی مدیران در منطقه ابراز داشت: این امر باعث شناخت دقیق آن‌ها از شبکه و تجهیزات خواهد شد که امکان اجرای سریع، صحیح و اصلاح کامل را در پی خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان افزود: موضوع اصلی که در حال حاضر بر آن تأکید می‌شود مدیریت انرژی و بار زمستانی است که باید در حوزه‌های کاهش تلفات و جمع‌آوری ماینرها، برق‌های غیرمجاز و  دستکاری لوازم اندازه‌گیری، کاهش روشنایی معابر شهری و جاده‌ای و... اهتمام ویژه داشت.

وی با اشاره به ضرورت مدیریت مصرف در فصل زمستان عنوان کرد: با توجه به وسعت شهرستان کبودراهنگ هدف اصلی ما کنترل انرژی با خاموش کردن بخشی از معابر و تعدیل مصرف صنایع است، به گونه‌ای که نیاز به خاموشی مشترکین خانگی ایجاد نشود و همه باید همت کنیم که این برهه سخت را با همکاری و مشارکت پشت سر بگذاریم.

جمشیدی با تأکید بر حفاظت از تأسیسات و تجهیزات برقی خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش سرقت سیم‌های برق و  تجهیزات شبکه‌ای در روستاها، باید اطلاع رسانی به دهیاری‌ها و شورا‌های اسلامی روستا‌ها برای هوشیاری و مراقبت از شبکه در دستور کار قرار گیرد و به طور جدی پیگیری شود.

وی در ادامه با تأکید بر ارائه مطلوب خدمات غیرحضوری گفت: یکی دیگر از اهداف ما اطلاع‌رسانی اپلیکیشن «برق من» در راستای ارائه خدمات غیرحضوری است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با بیان اینکه صرفه‌جویی انرژی وظیفه همگانی است، اضافه کرد: متعهد می‌شویم که در راستای آگاهسازی و اطلاع رسانی عموم، اقدامات لازم را انجام دهیم.

در پایان نیز مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با امام جمعه و فرماندار شهرستان کبودراهنگ دیدار و گزارشی از اقدامات اجرایی شرکت ارائه کرد.

انتهای پیام/
ارسال نظرات