فرمانده ناحیه مقاومت بسیج عشایری چهارمحال و بختیاری:
سرهنگ پاسدار علی اصغر ایزدی گفت: روح بلند و روحیه خطر پذیری، صبر ستودنی و طینت پاک ایلیاتی از ویژگی های «شهید قلی زاده»، شاخص جامعه عشایری کشور بود.
کد خبر: ۹۳۱۴۴۶۲
|
۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۶

 

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ فرمانده ناحیه مقاومت بسیج عشایری استان چهارمحال و بختیاری در برنامه گروه تلویزیونی سپاه قمربنی هاشم علیه السلام که عصر جمعه 4بهمن ماه از شبکه استانی جهانبین پخش شد، ضمن بزرگداشت یاد و خاطره شهید شاخص جامعه عشایری کشور «شهید مدافع حرم حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی قلی زاده قشقایی»، گفت: یکی از برنامه های محوری سازمان بسیج مستضعفین که سالانه با توجه به فرمایشات و منویات مقام معظم رهبری اجرا می شود انتخاب شهید شاخص در هر قشری می باشد که با هدف ارائه الگوی علمی و عملی به جامعه و خصوصا نسل جوان می باشد.

سرهنگ پاسدار علی اصغر ایزدی با اشاره به انتخاب شهید قلی زاده به عنوان شهید شاخص جامعه عشایری کشور در سال 99، تاکید کرد: همه شهدا شاخص و بهترین الگو برای ما هستند اما بر اساس مقتضیات زمانی و شرایط جامعه، افتخاری است برای استان ما که امسال شهید محمدعلی قلی زاده قشقایی به عنوان شهید شاخص جامعه عشایری کشور انتخاب شدند.

وی با اشاره به ابعاد شخصیتی این شهید والامقام اظهار داشت: روح بلند و روحیه خطر پذیر و صبر ستودنی و طینت پاک ایلیاتی این شهید بزرگوار باعث شده بود که ایشان اولین داوطلب خدمت در مناطق صعب العبور و سخت گذر عشایری استان از جمله روستای هوفل پلنگی منطقه دیناران باشند .

ایزدی با اشاره به خاطراتی از دوستان و آشنایان شهید در خصوص خدمت در مناطق محروم عشایری تاکید کرد: روحیه ایثار و از خود گذشتگی و فداکاری خالصانه در راه خدمت به مردم باعث شد این شهید بزرگوار برای خدمت به مردم چه در مناطق عشایری استان و چه در سوریه جان خود را در طبق اخلاص نهد و بسیاری از بزرگان و معتمدین و متنفذین عشایری بعد از سالها هنوز که هنوز است از شهید به نیکی و خوبی یاد می کنند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج عشایری استان، اهتمام به نماز اول وقت و انس با قرآن، تهجد و تقید به نماز شب و احکام اسلامی را از دیگر ویژگی های این شهید مدافع حرم برشمرد و گفت: این ویژگی های معنوی همراه با خوی و خصلت عشایری نظیر شجاعت، شهامت، دلیری، مهمان نوازی و افتخار به عشایر بودن از ایشان انسانی مدبر و فرمانده ای محبوب ساخته بود.

وی بها و اهمیت دادن به جوانان و خطر پذیری، یتیم نوازی، بصیرت و ولایتمداری را از دیگر ویژگی های شهید مدافع حرم حجت الاسلام والمسلمین قلی زاده بیان کرد و گفت: ولایتمداری تاکید ویژه این شهید بزرگوار می باشد و در وصیت نامه ایشان نیز آمده است"خدا را شکر از آن وقتی که خودم را شناختم، در راه مستقیم ولی فقیه بوده ام ویک لحظه هم در این راه شک نکرده ام. "

 

ارسال نظرات