رئیس بسیج جامعه پزشکی استان همدان گفت: حدود ۶۰۷ تیم مراقبتی در استان همدان در قالب طرح شهید سلیمانی تشکیل شده است که موفق به غربالگری ۱۰۳ هزار و ۶۷۴ نفر در قالب ۲۶ هزار و ۵۳۸ خانوار شدند.
کد خبر: ۹۳۱۴۵۴۴
|
۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، رئیس بسیج جامعه پزشکی استان همدان گفت: حدود ۶۰۷ تیم مراقبتی در استان همدان در قالب طرح شهید سلیمانی تشکیل شده است که موفق به غربالگری ۱۰۳ هزار و ۶۷۴ نفر در قالب ۲۶ هزار و ۵۳۸ خانوار شدند.

دکتر حمید بهرامی‌خو اظهار کرد: مدیریت و کنترل کووید ۱۹ در طرح شهید سردار سلیمانی به شیوه محله و خانواده محور و مبتنی بر برنامه «هر خانواده، یک پایگاه سلامت» آغاز شد که محوریت آن با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نهادهای همکار بسیج، جمعیت هلال احمر و مجموعه های دولتی و غیردولتی است.

وی ادامه داد: هدف از اجرای این طرح مدیریت و قطع زنجیره انتقال کرونا با بهره گیری از توان و مشارکت مردمی، هماهنگی بین بخشی، بهره گیری از نیروهای بسیج و داوطلب است بنابراین اتاق فکرها در مرکز استان، شهرستان و محله ها تشکیل شد.

بهرامی‌خو اضافه کرد: سه گروه شامل تیم مراقبتی، حمایتی و نظارتی در این طرح مشارکت دارند که تیم های مراقبتی متشکل از نیروهای خانه های بهداشت، جمعیت هلال احمر و بسیج، محله به محله با مراجعه حضوری به منزل یا با برقراری تماس تلفنی اقدام به بیماریابی می کنند.

وی با بیان اینکه ۶۰۷ تیم مراقبتی در استان همدان تشکیل شده است که توانستند ۱۰۳ هزار و ۶۷۴ نفر را در قالب ۲۶ هزار و ۵۳۸ خانوار غربالگری کنند، ادامه داد: ۵۰ تیم مراقبت در منزل شامل پزشک و پرستار نیز تشکیل شده و در حال حاضر با شناسایی ۳۳ بیمار مبتلا به ویروس کرونا مراقبت از آنها در منزل، تجویز دارو و ایزوله و جداسازی بیمار از خانواده با دستور پزشک انجام می شود.

مسئول کمیته اجرایی طرح شهید حاج قاسم سلیمانی همدان اضافه کرد: نقاهتگاه هایی نیز در شهرستان های همدان برای پذیرش مبتلایان به کرونا که امکان ایزوله و جداسازی برایشان در خانواده مهیا نیست پیش بینی شده که تاکنون نیازی به استفاده از آنها نبوده است.

وی با بیان اینکه ۴۱۱ تیم حمایتی هم تشکیل شده است، اظهار کرد: برخی از مبتلایان به کرونا سرپرست و نان‌آور خانواده هستند که با توجه به ضرورت قرنطینه و حضور نیافتن در اماکن عمومی به منظور جلوگیری از شیوع بیماری، توان تأمین مایحتاج روزمره خود را ندارند.

رئیس بسیج جامعه پزشکی استان همدان در پایان مطرح کرد: ۱۶۶۴ نیرو در تیم های حمایتی اقدام به کمک‌رسانی به بیماران نیازمند می کنند و تاکنون ۲۴۴۶ بسته معیشتی بین بیماران کرونایی این استان توزیع کرده‌اند.

ارسال نظرات