همدان-نهاوند/فرمانده سپاه شهرستان نهاوند

بازرسی و نظارت‌ها برای مقابله با کرونا با جدیت صورت گیرد

فرمانده سپاه شهرستان نهاوند گفت: در راستای مقابله با شیوع بیماری کرونا و مدیریت تجمعات نیاز است بازرسی و نظارت‌ها با جدیت صورت بگیرد.
کد خبر: ۹۳۱۴۵۷۱
|
۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۸

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج مساجد ومحلات همدان، سرهنگ علی مختاری در جلسه ستاد پیشگیری، کنترل و هماهنگی مقابله با بیماری کرونا که با حضور اعضا در فرمانداری نهاوند برگزار شد، اظهار داشت: مصوبات ستاد کرونا با محوریت طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با جدیت در حال انجام و پیگیری است.

وی بیان داشت: در قالب طرح شهید سلیمانی300 بسته معیشتی بین مبتلایانی که قرنطینه بودند توسط نیروهای بسیج و سپاه توزیع شد.

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند افزود: متاسفانه عادی انگاری بین مردم در حال گسترش است که اگر به همین منوال پیش برویم به طور قطع وارد شرایط بحرانی و موج چهارم خواهیم شد.

وی بیان داشت: شلوغی و ازدحام جمعیت در دفاتر پیشخوان و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در نانوایی‌ها و قصابی‌ها شرایط سخت گذشته را ممکن است تکرار و تشدید کند.

 مختاری با بیان اینکه برای مدیریت این تجمعات نیاز است بازرسی و نظارت‌ها با جدیت صورت بگیرد، عنوان کرد: اصحاب رسانه همچنان خطر دورهمی‌ها، عدم رعایت موارد بهداشتی و عادی انگاری شرایط کرونایی را به مردم گوشزد و اطلاع رسانی کنند.

وی گفت: تاکسیرانی تذکرات جدی به رانندگان در خصوص جابجایی صرفاً سه مسافر و استفاده رانندگان و مسافرین از ماسک را در دستور کار داشته باشد.

* طرح شهید سلیمانی نتایج بسیار خوبی در کنترل و مقابله با شیوع کرونا دارد

فرماندار نهاوند نیز در این جلسه گفت: 11 ماه پیش کرونا وارد کشور شد و نگرانی‌ها آغاز شد و تا امروز تمام تلاش خود را برای مقابله با این ویروس داشته‌ایم.

مراد ناصری با اشاره به تلاش‌ها برای مقابله با این بیماری اظهار داشت: اگر ساده انگاری کنیم و دنبال راهکارهای تازه نباشیم موج چهارم و بلکه پنجم هم دامن‌گیر ما خواهد شد.

وی افزود: درصورت بازگشایی مدارس تدابیر لازم اندیشیده شده است و مهمانسراهای ادارات و هتل‌ها برای پذیرش بیماران پیش‌بینی شده است.

فرماندار نهاوند بیان کرد: طرح سردار شهید سلیمانی اگر همینطور درست اجرا شود نتایج بسیار خوبی در کنترل و مقابله با شیوع کرونا خواهد داشت.

وی اظهار داشت: واکسن تولید شده و فرآیند تایید آن ایجاب می کند تا حداقل ۶ ماه دیگر موضوع را جدی و همچنان برنامه ریزی‌ها برای مقابله با کرونا ادامه‌دار باشد.

ناصری عنوان کرد: مدیران پای کار باشند و اگر مدیران جامعه هدف را مدیریت کنند آمار کمتری از زیان‌های ناشی از کرونا خواهیم داشت و مدیران باید تعهدپذیر ومسئولیت پذیر باشند تا با موج چهارم کرونا روبرو نشویم.

ارسال نظرات