خبرهای داغ:
تبریز- مدیرعامل جمعیت هلال‌ احمر آذربایجان شرقی از پیدا شدن و رها سازی هر سه جسد افراد گرفتار در غار بابااحمد چالدران و اتمام ماموریت تیم تخصصی نجات از عمق و ارتفاع هلال‌احمر آذربایجان شرقی خبر داد.
کد خبر: ۹۳۱۴۷۰۶
|
۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به مق از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان، حمید حسین پور گفت:هفته‌ گذشته گزارش گم شدن سه نفر در غار بابا احمد چالدران به جمعیت هلال‌احمر اعلام شد، از این سه نفر دو نفر در غار گرفتار شده بودند که نفر سوم برای نجات آن ها به داخل غار رفته و متاسفانه هر سه نفر جان خود را از دست می‌دهند.

وی ادامه داد: با هماهنگی و اعلام جمعیت هلال‌احمر استان آذربایجان غربی، تیم تخصصی نجات از عمق و ارتفاع هلال‌احمر آذربایجان شرقی با فرماندهی سیدعلی سیدی معاون امداد و نجات این استان به محل‌حادثه اعزام شدند، در روز اول عملیات با تلاش ۱۲ ساعته نجاتگران یکی از اجساد از داخل غار خارج شد و به علت تاریکی و برودت هوا ادامه عملیات برای رهاسازی دو نفر دیگر به روز بعد موکول شده است.

حسین پور افزود: با تلاش نجاتگران سخت کوش تیم تخصصی نجات از عمق و ارتفاع هلال‌احمر آذربایجان شرقی و تیم های امدادی جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی و سایر دستگاه های حاض، یکشنبه 5 بهمن دو جسد دیگر افراد از داخل غار خارج و ماموریت تیم تخصصی نجات از عمق و ارتفاع هلال‌احمر آذربایجان شرقی در این عملیات خاتمه یافت.

وی این عملیات را به دلیل  دسترسی سخت و ریزشی بودن جداره های غار و وجود گازهای سمی و کشنده داخل غار( که احتمال مرگ این سه نفر نیزمی باشد) و استفاده از سیستم تنفسی الحاقی در حفره های تنگ و صعب العبور، یکی از سخت‌ترین و خطرناکترین عملیات‌های جستجو و تخلیه در نوع خود قلمداد کرد.

 در این عملیات دو روزه علاوه بر تیم های تخصصی عمق وارتفاع متشکل از یازده نفر در قالب سه تیم عمق و ارتفاع استان آذربایجان شرقی و تیم های جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی، مدیریت بحران، فرمانداری، اداره کل ورزش جوانان ‌و جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی و مدیریت کل بحران  استانداری آذربایجان شرقی و سازمان آتش نشانی کلانشهر تبریز و سهند همراهی کردند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها