ساخت سرپناه زن سرپرست خانوار بندرپل به سرعت انجام می‌شود
کد خبر: ۹۳۱۴۷۴۰
|
۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان به نقل از ایرنا ،روند ساخت سرپناه و تامین لوازم خانه زن سرپرست خانوار بندر پل که ۲۱ دیماه امسال به کلی در آتش سوخت، با پیگیری امام جمعه خمیر و همکاری مسوولان این شهرستان به سرعت انجام می‌شود.

امام جمعه خمیر یکشنبه شب در این راستا به خبرنگار ایرنا گفت: در نخستین اقدام بعد از آتش سوزی در نشستی هم اندیشی با برخی از مدیران دستگاه های اجرایی مربوطه همچون کمیته امداد، بخشدار، امام جمعه، شهردار و اعضای شورای شهر پل و اداره مسکن و شهرسازی خمیر ساخت خانه و تامین لوازم آن پیگیری شد.
حجت الاسلام شعیب صالحی افزود: بلافاصله بعد از این نشست، بازدید میدانی از منزل زن سرپرست خانوار به همراه مدیران دستگاه های مربوطه انجام شد و تقسیم کارها برای سهولت و انجام کار صورت گرفت.
وی بیان داشت: شهرداری بندرپل خمیر نیز تخریب خانه را برای بازسازی مجدد در دستورکار قرار داده کرده و اداره صنعت، معدن وتجارت خمیر نیز مصالح ساختمانی جهت ساخت و ساز این بنا را متقبل شده است.
امام جمعه بندرخمیر اظهارداشت: همچنین تاکنون خیران یک میلیارد ریال و کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان نیز ۲۵۰میلیون ریال در این زمینه کمک کرده اند.
رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) خمیر نیز پیش از این گفته بود: روز بعد از آتش سوزی به همراه دیگر مسوولان متولی از منزل این زن سرپرست خانوار بازدید صورت گرفت و کمک‌های اولیه همچون چادر، پتو و بسته های معیشتی در اختیار این خانواده قرار گرفت.
رستمی افزود: از آنجایی که سرپناه این زن سرپرست خانوار به همراه وسایل خانه به کلی در آتش سوخته و سقف خانه ویران شده، نیاز به احداث مسکن جدید دارد که به این سرعت امکان ساخت و بازسازی وجود ندارد و در این زمینه نیازمند کمک خیران و مسوولان هستیم.وی بیان داشت: البته کمک‌هایی از سوی خیران و دستگاه های دولتی جمع آوری شده اما ناچیز است و تقاضا داریم بیشتر کمک شود.
گلشن پیوسته زن سرپرست خانوار به همراه کودک یتیمش از راه خیاطی امرار معاش می‌کرد که متاسفانه در اثر اتصالی برق، خانه و لوازم آن به کلی در آتش سوخت.
فرزند ایشان هم در اثر خفگی به ریه اش آسیب وارد شد که بلافاصله به بیمارستان خمیر اعزام شد و همچنان تحت درمان است.
۴۳ هزار و ۹۵۷ خانوار برابر با ۴۸ درصد از مجموع ۹۱ هزار و ۵۶۸ خانوار تحت پوشش کمیته امداد هرمزگان را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند.
شهرستان خمیر در ۷۵ کیلومتری شرق هرمزگان واقع شده است.

ارسال نظرات