معاون تحلیل و گفتمان سازی بسیج اساتید استان چهارمحال و بختیاری مطرح کرد :
معاون تحلیل و گفتمان‌سازی بسیج اساتید استان چهارمحال و بختیاری گفت: رشد و شکوفایی کشور در عرصه های علمی و نظامی باعث بی اثر شدن سلاح تحریم می‌شود.
کد خبر: ۹۳۱۴۹۹۱
|
۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۸

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، مجتبی نوروزی معاون تحلیل و گفتمان‌سازی بسیج اساتید استان چهارمحال و بختیاری و عضو هیئت علمی دانشگاه شهرکرد به رفتار مبتنی براستقلال ایران اسلامی اشاره کرد و افزود: از آنجایی که کشور ما همانند دیگر کشورهای منطقه منافع آمریکا را تأمین نمی‌کند می‌توان عامل ایجاد دشمنی آمریکا با ایران را همین رفتار بیان نمود و جنگ هشت ساله، جنگ نرم و تهاجمات فرهنگی نیز خود گواه این دشمنی‌هاست.

خود کفایی ایران در تحریم‌ها

عضو هیئت علمی دانشگاه شهرکرد ضمن بی اثر خواندن تحریم‌های استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا جهان خوار و برخی از کشورهای اروپایی افزود: وقتی به گفته یکی از مشاوران رئیس جمهور قبلی آمریکا، تحریم‌ها دارد به ته دیگ می‌خورد و روزانه کشور ایران در مباحث علمی و نظامی به رشد و شکوفایی بیش از پیش می‌رسد مشخص است سلاح تحریم در حال بی اثر شدن است و دنیا باید به پیشرفت ما در عرصه‌های علمی، پزشکی و نظامی افتخار کند.

وی اظهار داشت: از زمان پیدایش ویروس منحوس کرونا در کشور به واسطه تحریم‌های ظالمانه آمریکا در زمینه تهیه کیت آزمایش تشخیص کرونا دچار مشکل بودیم اما امروزه با تکیه بر توان داخلی، دانش علمی دانشمندان کشورمان و لطف الهی یکی از کشورهای صادر کننده این فناوری در منطقه و آسیا هستیم.

نوروزی در خصوص ساخت واکسن ایرانی کوواکس که در شرایط سخت تحریمی کشور صورت گرفت، افزود: بسیاری از تحریم‌ها در کشور باعث خوکفایی شده است همانگونه که در عرصه‌های صنعت و نظامی قابل مشاهده می‌باشد. وقتی در ساخت واکسن کرونا جزو 5 یا 6 کشور موفق در تولید واکسن کرونا هستیم مشخص است شرکت‌های علمی و نخبگان در مسیر درست گام برداشته و هدف درست را انتخاب کرده اند. از این رو این شرکت‌ها در لیست تحریمی آمریکا قرار گرفتند تا از قدرتمند شدن ایران جلوگیری شود.

انتهای پیام/

منبع: روابط عمومی بسیج اساتید استان چهارمحال و بختیاری

ارسال نظرات