خبرهای داغ:
تبریز- نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تبریک روز جهانی گمرک به تبیین چالش های فعالان اقتصادی در مواجهه با گمرک بایدها و نبایدها و الزامات اقتصاد مقاومتی در گمرک، گفت: گمرک نقش پدافندی در جنگ اقتصادی دارد.
کد خبر: ۹۳۱۵۰۸۲
|
۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم در دیدار جمعی از مدیران و معاونین گمرکات استان با وی، بر اهمیت پیشرو بودن گمرک در سالم سازی و شفاف سازی تجارت تاکید کرد.

وی خواستار ایفای نقش توانمندتر شرکای تجاری و گمرک در جهت کاهش وابستگی بودجه جاری کشور به درآمدهای نفتی، نقش حمایتی در راستای افزایش رونق تولید و سرمایه گذاری، تسهیل و گسترش صادرات، ترانزیت کالا و توسعه دیپلماسی تجاری و اقتصادی با سازمانهای بین المللی شد.
حجت الاسلام آۀ هاشم در بخش دیگری از سخنانشان با تاکید بر اهمیت نقش پدافندی گمرک در جنگ اقتصادی افزود: گمرک می تواند پیشران و پیشگام در رونق اقتصاد ملی باشد و با رویکرد اقتصاد مقاومتی گمرک میتواند به اصلی ترین وظیفه خود یعنی نقش حفاظتی و صیانتی از حقوق دولت و جامعه را ایفا کند.
امام جمعه تبریز با تاکید بر مدیریت جهادی در جهت استیفای حقوق دولت، خواستار بهره گیری بیش از پیش گمرک از فناوریهای نوین،ارتقاء و افزایش سطح تعامل گمرکات با سازمان های همجوار و بین المللی شدند.
حجت الاسلام آل هاشم در ادامه ضمن قدردانی از زحمات ارزشمند کارکنان گمرکات استان به بیان برخی از چالشهای پرتعداد فعالان اقتصادی استان در تجارت خارجی پرداختند. و خواستار رفع این چالش ها شدند.
در ابتدای این دیدار اورنگی ناظر گمرکات استان با ارائه گزارشی از اقدامات و عملکرد گمرکات استان گفت: سازمان جهانی گمرک سال ۲۰۲۱ را «گمرک حامی احیا، نوسازی و تاب آوری زنجیره تامین پایدار» نامگذاری کرده است و گمرکات استان در سال مزین به شعار جهش تولید و در عمل به منویات مقام معظم رهبری خدمات برجسته و مهمی را در قالب بسته های حمایتی از تولید داشته است.

ارسال نظرات