نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

اصلاح سیستم اداری از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر است

حجت الاسلام والمسلمین نکونام گفت: اگر بخواهیم معارف در جامعه گسترش یابد و مردم حلاوت نظام اسلامی را بچشند باید سیستم اداری اصلاح شود.
کد خبر: ۹۳۱۵۰۸۷
|
۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۵

 به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ آیین تکریم و معارفه دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

حجت الاسلام میرزایی در این مراسم گفت: بیش از یکهزار و ۱۰۰ جوان داوطلب و متخصص با ورود به ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر،  این ستاد را به ابزاری مردمی برای نظارت بر کار مسئولان و حل مسائل اجتماعی تبدیل کرده اند.

میرزایی افزود: این جوانان با شناسایی مسائل اجتماعی مهم در استان ها، به صورت علمی علل را بررسی می‌کنند و برای آن‌ها راهکار ارائه می‌دهند.

وی، اصلاح مسیر خصوصی سازی و جهت گیری آن به سمت رفع معضلات اجتماعی را از دیگر دستاورد‌های ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در ساختار جدید عنوان کرد و گفت: ورود به مشکلات کارگران هفت تپه، شرکت‌های کنتورسازی قزوین، صیدترال، هپکو و آذرآب اراک و مشکلات اجتماعی بسیاری از استان‌ها را متوقف کرد و باعث برکناری رئیس خصوصی سازی، ورود قوه قضائیه و دستگاه‌های امنیتی در این مسائل شد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان هم در این نشست با تأکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت جوانان در این ستاد، گفت: جوانان می‌توانند به عنوان همکاران در مسائل اجتماعی نقش‌آفرینی مطلوبی داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، با بیان این نکته که نظام جمهوری اسلامی شرایط لازم برای ترویج امر به معروف و نهی ازمنکر را مهیا ساخته، کوتاهی در این زمینه را جایز ندانست و  افزود: اگر در این زمینه کوتاهی کنیم وظیفه خود را انجام نداده‌ایم و باید در پیشگاه خداوند پاسخگو باشیم.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با تأکید بر اهمیت محله محوری در راستای فعالیت های این ستاد، اظهار کرد:  نظارت به معنای مچ‌گیری و سرکشی به حریم خصوصی افراد نیست. نظارت بر اینکه معروف‌های جامعه تقویت شود و منکر به حداقل برسد مهم بوده و باید در هر محله‌ و حتی هر کوچه افرادی کوشا باشند که دیگران را نیز فعال می‌کنند، در زمان دفاع مقدس نیز محله‌ها و مساجد کانون فعالیت بودند و مردم با انگیزه فعالیت خود را در این اماکن انجام می‌دادند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، اصلاح سیستم اداری و ممانعت از سنگ اندازی و مانع تراشی مقابل مردم را از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر دانست و  گفت: اگر بخواهیم معارف در جامعه گسترش یابد و مردم حلاوت نظام اسلامی را بچشند باید سیستم اداری اصلاح شود، چرا که این سیستم به عنوان یک منکر مطرح است که موانع متعدد برای مردم ایجاد می‌کند،  انقلاب و نظام از معروف‌ها هستند اما باید این‌گونه منکرات از جامعه اسلامی رخت‌بربندد.

در این مراسم طی حکمی از سوی رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر، حجت الاسلام ابوالفضل احمدی به سمت دبیر این ستاد در چهارمحال و بختیاری منصوب و از خدمات سردار علی محمد اکبری قدردانی شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار