خبرهای داغ:
دبیرکمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی:

دستیابی به ارتقای سلامت دانش آموزان، تضمین کننده سلامت نسل آینده ساز کشور است

دکتر محمدبیگی گفت: دستیابی به ارتقای سلامت دانش آموزان، تضمین کننده سلامت نسل آینده ساز کشور است.
کد خبر: ۹۳۱۵۲۲۵
|
۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، دکتر فاطمه محمدبیگی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی در نشست کارگروه تخصصی ایمنی، بهداشت محیط و حفظ محیط زیست اظهار کرد: سلامت جایگاه بسیار مهمی در زمینه رشد و شکوفایی نسل آینده دارد؛ اگر بهترین معلمان، بهترین فضای فیزیکی با بهترین کتاب ها را برای دانش آموزان تدوین نماییم اما اگر نتوانیم سلامت آن ها را ضمانت کنیم نمی توانیم یک نسل رشد یافته با استعدادهای شکوفا شده را تحویل جامعه بدهیم.

محمدبیگی افزود: از دست دادن سلامت  جسمانی و روانی، منجر به از دست دادن استعدادهای دانش آموزان در همه زمینه های بروز کارآمدی ها و کارایی ها می شود،  ارتقای برنامه های سلامت در نوجوانان و دانش آموزان از اثربخش‌ترین برنامه‌ها است؛ نوجوانان و دانش آموزان امروز، والدین فردا هستند. توفیق در ارتقای سلامت آنها تضمین کننده سلامت نسل حاضر و آینده کشور است.

وی تشریح کرد: برای دستیابی به اهداف توسعه باید در  تامین بالاترین سطح سلامت جسمی، روانی، اجتماعی این گروه به عنوان ضرورت و اولویت برنامه های آموزش و پرورش مورد توجه قرار گیرد. اکثر قریب‌ به‌ اتفاق‌ این دانش آموزان به خصوص در دوران کرونا در معرض‌ مخاطرات‌ جسمی‌، رفتاری‌ و اجتماعی‌ هستند و ارائه‌ خدمات‌ بهداشتی‌، ارتقای آگاهی و دانش‌ بهداشتی‌ به دانش اموزان و خانواده ها از بروز بیشتر این‌ مخاطرات‌ جلوگیری می کند.

دبیر کمیسیون بهداشت مجلس با اشاره به کمبود نیروی انسانی مراقب سلامت در مدارس و ضرورت انعقاد تفاهم نامه با دانشگاه فرهنگیان و وزارت آموزش و پرورش افزود: از این تفاهم نامه و مصوبه حمایت می کنم تا ۲۵۰۰ نفر به صورت رشته ای در دانشگاه جذب شوند، توسط اساتید دانشگاه علوم پزشکی آموزش ببینند و به عنوان متخصصین حوزه آموزش تربیت شوند.

وی درخصوص استخدام  در رشته های مرتبط با  آموزش و پرورش بیان داشت: ضروری است از ظرفیت فارغ التحصیلان رشته های بهداشت محیط، بهداشت حرفه ای، بهداشت خانواده، استفاده شود.

محمدبیگی خاطر نشان کرد: ضروری است کارگروهی کشوری به منظور بررسی و فراهم سازی زیر ساخت ها و رفع مشکلات چالش های موجود  در این حوزه تشکیل شود.

1010/پ30/ب
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار