سردار کریمی گفت: مادران شهدا نماد صبر، شجاعت، پایداری و وفاداری هستند و امروز جامعه اسلامی خود را مدیون فداکاری ها و ایستادگی ها و رفتار برجسته این بزرگواران می داند.
کد خبر: ۹۳۱۵۵۲۳
|
۰۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی ؛ سردار سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی در نشست شورای عالی دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی گفت: دفاع مقدس هویت ملت ایران است و این نشان از اهمیت جایگاه دفاع مقدس است که باید به خوبی تبیین شود و امروز بسیاری از فرهنگ های ارزشمندی که در کشور شاهد جاری بودن آن هستیم برگرفته از فرهنگ دفاع مقدس است.

وی افزود: اگر از دفاع مقدس و اهمیت آن سخن می گوییم باید نقش کلیه افراد و مجموعه های تاثیرگذار را نیز بیان کنیم که مهمترین آنها شهدا، رزمندگان، جانبازان و ایثارگران هستند.

فرمانده سپاه روح الله اظهار کرد: آن چیزی که توانست مجاهدت ها و فداکاری های شهدا، جانبازان و ایثارگران را به نسل حاضر منتقل کند ادامه راه این عزیزان توسط خانواده هایشان است که نقش پدران ، مادران و همسران شهدا در این خصوص بسیار برجسته است.

وی با بیان اینکه خانواده های معظم شهدا توانستند ماندگاری حماسه دفاع مقدس و عظمت این مقطع ارزشمند را به خوبی حفظ کنند،افزود:قطعا اگر همراهی خانواده های شهدا نبود امروز اتفاقات خوب را شاهد نبودیم.

کریمی گفت: یکی از نقش هایی که در دفاع مقدس بسیار برجسته است نقش مادران و همسران شهدا است و بدون شک مادران و همسران شهدا سرمایه‌های ارزشمند کشور محسوب می شوند که باید قدر این نعمت های بزرگ را بدانیم.

وی بیان کرد: همسران و مادران شهدا با الگوی رفتاری خود که با تاسی از حضرت زینب(س) و حضرت ام البنین(س) بود، در سراسر حیات با برکتشان مبلّغ و مروّج مکتب ناب ایثار و شهادت بوده‌اند و به معنای واقعی نمود عینی شهدا بودند.

فرمانده سپاه روح الله تأکید کرد: نامگذاری وفات حضرت ام البنین(س) به عنوان روز تکریم از مادران و همسران شهدا نشان از اقتدای این بزرگواران به بانوی بزرگ ادب و کرامت حضرت ام البنین(س) دارد و جامعه امروز نیازمند الگو گیری و درس گرفتن از این عزیزان را دارد.

وی با بیان اینکه مادران شهدا نماد صبر، شجاعت، پایداری و وفاداری هستند،گفت: امروز جامعه اسلامی خود را مدیون فداکاری ها و ایستادگی ها و رفتار برجسته این بزرگواران می داند.

کریمی اضافه کرد: یکی از مسائلی که در بازگو کردن فرهنگ دفاع مقدس و تولیداتی که در این راستا در ابعاد مختلف باید به آن توجه شود توجه و تبیین نقش برجسته مادران و همسران شهدا است که باید به آن توجه شود.

وی خاطر نشان کرد: امروز که این افتخار را داریم دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی را تهیه می کنیم باید به نقش برجسته مادران و همسران شهدا به طور ویژه بپردازیم و خوشبختانه استان مرکزی در این خصوص الگوهای شاخصی دارد که معرفی آنها به نسل جوان و آیندگان بسیار می تواند اثرگذار باشد.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات