خبرهای داغ:
نوجوانان مسجدی منطقه کوی صادقیه در «مهمانی لاله ها» میزبان یاد و خاطره ۲۱ شهید گلگون کفن این منطقه از شهر بجنورد شدند.
کد خبر: ۹۳۱۵۶۰۴
|
۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، همزمان با 13 جمادی الثانی سالروز وفات ام البنین سلام الله علیها و روز تکریم مادران و همسران شهدا، مراسم یادواره 21 شهید والامقام منطقه کوی صادقیه بجنورد برگزار شد.


حجت الاسلام "حسن رحماني" امام جمعه بخش مانه شهرستان مانه و سملقان در اين مراسم، سخن گفتن از شهدا را سخت تعبير کرد و گفت: سخن گفتن درباره آنکه خالصانه با ريختن خون خود در برابر دشمنان خدا مي ايستد و مقام و منزلت گفتگو‌ي بي واسطه با پروردگار را مي يابد، آسان نیست.

 

وي ضمن قدرداني از دست اندرکاران برگزاري يادواره هاي شهدا، تبيين ابعاد سيره شهيدان و فرهنگ شهادت را نياز امروز جامعه و نسل نوجوان دانست و گفت: اگر سيره شهدا بارها و بارها گفته نشود، شايد بعدها جوانان و نوجوانان خصلت هاي انساني شهدا و از جان‌گذشتگي شان را نتوانند باور کنند.

 

وي افزود: مسئوليتی که پس از شهدا بر دوش تک تک ماست، ولايتمداري و خلوص در ميدان عمل است که بايد تا مي توانيم مجدانه در اين راه قدم برداريم و رهرو شهدا باشيم.

 

حضور پرشور نوجوانان و جوانان عضو پايگاه بسيج و کانون فرهنگي و هنري علامه اميني(ره) مسجد قدس در تمام برنامه که باهدف تجليل مقام شهدا و تکريم خانواده معظم شهدا به ويژه مادران شهيد تدارک ديده شده بود، از جمله ويژگي هاي بارز مراسم ميهماني لاله ها بود.

 

همچنين در اين مراسم حکم حجت الاسلام «ايوب شهروان» به عنوان امام جماعت جديد مسجد با حضور مسئولان حاضر اهدا و از زحمات حجت الاسلام «حسن رحماني» امام جماعت پيشين اين مسجد قدرداني شد.

 

گفتني است؛ برگزاري نمايشگاه عکس از تصاوير شهدا، اجراي سرود بچه هاي مسجد با موضوع شهدا توسط گروه رهپويان ولايت، سخنراني و مديحه سرايي توسط محمدزاده، ذاکر اهل بيت (عليهم السلام) از اهم برنامه هاي اين مراسم نام برد که اين مراسم با تقدير از خانواده هاي 21 شهيد محله کوي قدس و فعالان فرهنگي مسجد پايان يافت.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها