مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی:

امسال 64 نفر از سودجویان و حفاران غیرمجاز در استان دستگیر شدند

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی گفت: امسال 64 نفر از سودجویان و حفاران غیرمجاز در استان دستگیر شدند.
کد خبر: ۹۳۱۵۶۴۷
|
۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۰

  به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، جلیل جباری امروز در پنجمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه آمار گردشگر در سال 93، 543 هزار نفر بود، اظهار داشت: این آمار در سال 98 به بیش از دو میلیون و 325 هزار نفر رسیده است.

وی با اشاره به اینکه میزان اقامت گردشگران در این استان نسبت به سال گذشته 92.7 درصد کاهش یافته است، افزود: در حال حاضر 5 هزار و 395 تخت اقامتی در استان وجود دارد که با بهره‌برداری از پروژه‌های در حال ساخت میزان تخت‌های اقامتی به 1 ‌هزار و 712 تخت می‌رسد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه کرونا 115 میلیارد تومان خسارت به حوزه گردشگری آذربایجان‌غربی وارد کرده است، بیان کرد: این میزان خسارت از اوایل شیوع کرونا تاکنون به مجموعه فعالان گردشگری اعم از هتل‌دارها، آژانس‌های مسافرتی، واحدهای بوم‌گردی، موسسات آموزشی و راهنمایان گردشگری که به نوعی در این حوزه فعالیت دارند وارد شده است.

وی با اشاره به اینکه امسال 450 میلیارد تسهیلات جدید در اختیار استان قرار گرفته، بیان کرد: از این‌ میزان 100 میلیارد آن برای طرح‌های گردشگری در نظر گرفته شده است.

جباری با اشاره به هدف‌گذاری امسال برای ایجاد فرصت شغلی در سال جاری بیان کرد: هدف‌گذاری امسال برای ایجاد فرصت شغلی یک هزار و  771 نفر بود که تاکنون برای یک هزار و  558 نفر این فرصت شغلی ایجاد شده است.

 وی با اشاره به اینکه در حال پیگیری هستیم تا بازار تاریخی ارومیه به عنوان یک پایگاه ملی ثبت کنیم، عنوان کرد: استان به دلیل وجود دو اثر فاخر جهانی تخت سلیمان و قره‌کلیسا از ظرفیت‌های گردشگری بسیار خوبی برخوردار است.

جباری با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون 64 نفر از سودجویان و حفاران غیرمجاز در استان دستگیر شده است اظهار داشت: در این راستا 24 پرونده در دستگاه‌های قضایی تشکیل شده است.

 مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی با اشاره به حمایت‌های این اداره کل از کارگاه‌های صنایع دستی، تصریح کرد: از زمان شیوع کرونا تاکنون بیش ار 500 کارگاه صنایع دستی در استان بسته‌های حمایتی نقدی و غیرنقدی دریافت کرده‌اند.

 وی با بیان اینکه در حوزه سرمایه‌گذاری نیز اقدامات خوبی در استان صورت گرفته است، عنوان کرد: برای سه طرح گردشگری در استان صورت گرفته که مهم‌ترین آن مجتمع تفریحی باری بوده که مقرر شده تا با مساعدت بانک‌های مورد نظر مجددا پس از تعطیلات شاهد فعالیت مجدد این مجتمع باشیم.

 جباری عنوان کرد: آذربایجان‌غربی دارای بیش از یک هزار و 600 اثر طبیعی و تاریخی ثبت ملی بوده و دو اثر تاریخی این استان شامل مجموعه میراث جهانی تخت‌سلیمان و قره‌کلیسا چالدران در فهرست سازمان جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

 انتهای پیام

ارسال نظرات