خبرهای داغ:
مسئول سازمان علمی پژوهشی سپاه انصارالحسین (ع) همدان در گفت‌وگو با بسیج خبر داد

رونمایی از دستاورد‌های علمی و فناورانه بسیج استان همدان همزمان با دهه فجر

همدان- مسئول سازمان علمی پژوهشی سپاه انصارالحسین (ع) همدان از برگزاری مراسم رونمایی از چهار طرح و دستاورد‌های علمی و فناورانه سازمان بسیج علمی و پژوهشی و فناوری استان همدان در ایام الله دهه فجر خبر داد.
کد خبر: ۹۳۱۵۹۱۵
|
۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۵
رونمایی از دستاورد‌های علمی و فناورانه بسیج استان همدان همزمان با دهه فجرولی ابراهیمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با گرامیداشت فرا رسیدن ایام الله دهه فجر با اشاره به نامگذاری سومین روز از دهه فجر با عنوان روز پژوهش و فناوری اظهار کرد: این روز با شعار «انقلاب اسلامی، جوان ایرانی، امید و خودباوری، پیشرفت علمی» نامگذاری شده است.

وی از برگزاری مراسم رونمایی از دستاورد‌های علمی و فناورانه سازمان بسیج علمی و پژوهشی و فناوری استان خبر داد و اظهار کرد: این مراسم همزمان با گرامیداشت دهه فجر و روز پژوهش و فناوری روز سه شنبه ۱۴ بهمن ماه از ساعت ۱۰ تا ۱۲ در مرکز همایش‌های بین‌المللی قران کریم  برگزار می‌شود.

مسئول سازمان علمی پژوهشی سپاه انصارالحسین (ع) همدان با بیان اینکه در این مراسم چهار طرح جدید فناورانه بسیجیان به نمایش درآمده و رونمایی خواهد شد، در خصوص این طرح‌های اختراعی بسیج بیان کرد: پنل ضدگلوله، دو نوع دستگاه اوزن ساز برای مقابله با کرونا و دستگاه ضدعفونی ماسک چهار دستگاهی هستند که به همت بسیجیان نخبه اختراع و از آن‌ها رونمایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پنل ضد گلوله اختراع بسیجیان برتر از پنل‌های آمریکایی است در خصوص دیگر اختراعات بسیجیان عنوان کرد: در شرایط حساس و کرونایی امروز که  بسیجیان متعهدانه و مخلصانه تلاش و همت خود را برای مقابله با ویروس کرونا به کار بسته‌اند، بسیجیان نخبه نیز در راستای مقابله با ویروس کرونا با طرح‌های پژوهشی موفق به تولید سه دستگاه مختلف در این زمینه شدند که در شرایط کرونایی امروز این ابداعات کاربردی قابل توجه است.

ابراهیمی با تاکید بر اینکه سازمان علمی پژوهشی و فناوری بسیج، حمایت از طرح‌ها و اختراعات نخبگان بسیجی را از وظایف خود می‌داند، تصریح کرد: با برگزاری مراسم رونمایی از دستگاه‌های تولید شده توانمندی‌های علمی و فناوری بسیجان را در معرض نمایش  قرار خواهیم گذاشت و با حمایت از طرح‌ها و ایده‌ها علمی و فناورانه به دنبال حفظ و افزایش سرعت رشد علمی در کشور هستیم.

وی با بیان اینکه اختراعات جدید سازمان بسیج فناوری مرهون خودباوری و امیدآفرینی است که حضرت امام (ره) در جامعه تزریق کرده است، یادآور شد: روحیه خودباوری و امید  به آینده موجب شد که در بحث علمی خودکفا باشیم و بتوانیم به تولیدات علمی خوب دست یابیم.

مسئول سازمان علمی پژوهشی سپاه انصارالحسین (ع) همدان با بیان اینکه آیت الله شعبانی نماینده، ولی فقیه در استان و سردار مجیدی فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) در این مراسم سخنرانی خواهند کرد، گفت: علاوه بر توضیحات و سخنان مخترعین بسیجی در خصوص دستگاه‌های اختراع شده، نمایشگاهی از دستاورد‌های علمی و فناوری سازمان بسیج در سال‌های گذشته نیز در حاشیه این مراسم برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

 
ارسال نظرات
آخرین اخبار