امام‌جمعه موقت میبد:

راهبرد بایدن و ترامپ یکی است مردم بصیر باشند

حجت الاسلام کاگر: راهبرد بایدن با ترامپ یکی است و تنها در تاکتیک و روش‌ها متفاوت‌اند و اینجاست که مردم ممکن است فریب بخورند و باید خیلی بصیر باشند.
کد خبر: ۹۳۱۵۹۴۸
|
۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از میبد، حجت‌الاسلام کارگر  در خطبه های این هفته نماز جمعه اظهار داشت: جلوگیری ایران از دستیابی به سلاح هسته‌ای، مهار تأثیر سیاست منطقه‌ای ایران در آسیب رساندن به منافع امریکاست و کاهش تنش‌های منطقه‌ای که بی‌ثباتی رقابت نیابتی در خاورمیانه را از محتوای این پیش‌نویس خواند و تصریح کرد: اولاً این امریکا بوده که برجام را پاره کرده و از آن خارج‌شده است و ثانیاً ایران هر اقدامی انجام داده با همراهی مجلس بوده است و امریکا دیگر قادر به استفاده از مکانیسم ماشه نیست.
خطیب جمعه میبد با بیان اینکه در برجام دو راهبرد حکیمانه مقام معظم رهبری در پیش روی ماست گفت: امروز نه برجام و نه مذاکره اهمیتی ندارند بلکه وقت عمل است و چیزی که مهم است رفع سریع همه تحریم‌هاست که باید از سوی گروه پنج به‌علاوه یک انجام شود.
وی تکیه و اعتماد به بایدن و آمریکایی‌ها را بی‌نتیجه و خیال واهی خواند و تصریح کرد: راهبرد دوم خنثی‌سازی تحریم‌هاست و اگر مسئولان ما همه دست‌به‌دست هم دهند مشکلات تا حدودی حل خواهد شد.
امام‌جمعه موقت میبد در ادامه با تشریح عملیات تروریستی و خونین عراق و به شهادت رسیدن ۳۲ نفر و مجروح شدن بیش از صد نفر گفت: این اقدامات خوش‌آمد گویی به بایدن است چرا که داعش دستاورد اوباما و حمایت‌های منطقه‌ای است که برای ناامن جلوه دادن منطقه و ادامه حضور امریکا صورت می‌گیرد.
حجت‌الاسلام کارگر همچنین با اشاره به حمله موشکی به ریاض در عمق عربستان که بیش از ۷۰۰ کیلومتر از عراق فاصله دارد گفت: این حمله دارای پیام‌های متعددی ازجمله خودزنی عربستان، یا پیام به اسرائیل و حتی دبی در مقابل با ناامنی در عراق است تا بفهمانند زمان بزن دررو تمام‌شده است.
امام‌جمعه موقت میبد در بخش دیگر از سخنان خود از نیرو‌های سپاه و بسیج و ارتش در برگزاری رزمایش‌های سریالی در نیمه دوم دی‌ماه قدردانی کرد و گفت: انجام واقعاً بزرگ‌ترین رزمایش پهبادی غرب آسیا توسط ارتش، رونمایی از ناو بندر راهبردی مکران، شهر موشکی حاشیه خلیج‌فارس و رزمایش دریایی اقتدار ۹۹ توسط ارتش تولدی دیگر از بازدارندگی موشکی و رزمایش نیروی زمینی ارتش امنیت به کشورمی دهد. حجت‌الاسلام کارگر افزود: وقتی دشمن این اقتدار و صلابت را ببیند امنیت و اقتصاد به کشور برمی‌گردد.
وی آغاز دهه مبارک فجر و روز ورود حضرت امام رضوان‌الله تعالی علیه به کشور را گرامی داشت و گفت: امیدواریم در این دهه مبارک با آذین‌بندی ادارات و اماکن عمومی این ایام ارزش نهاده شود.
امام‌جمعه موقت میبد با گرامی داشت میلاد حضرت امام و حضرت زهرا سلام‌الله علی‌ها و روز زن و روز مادر به زنان این جامعه هم بر الگو گیری از زهرای مرضیه تأکید کرد و گفت: مسیر خوشبختی و راه نجات، راه حضرت زهرا است.
خطیب جمعه میبد با اظهار تأسف از فاصله گرفتن از راه حضرت زهرا در بحث فرزند آوری تصریح کرد: باید جنگ جمعیتی را جدی بگیریم.
امام‌جمعه موقت میبد افزود: یکی از مؤلفه‌های اقتدار کشور مؤلفه انسانی و جوانی یک جامعه است و نباید به دلیل مشکلات معیشتی و اقتصادی از سیاست‌های جمعیتی غافل شویم بلکه باید با ازدیاد نسل و جمعیت بتوانیم خواست دشمن را که نداشتن منابع جوان است به یاس مبدل کنیم.
وی وفات ام‌البنین مادر چهار شهید و همسر شهید را مخصوصاً به مادران و همسران شهدا تسلیت گفت و افزود: حضرت ام‌البنین چهار فرزند خود را در حمایت از، ولی و امام زمان خود در رکاب امام حسین داد و خم به ابرو نیاورد.
وی سالروز رحلت حضرت آیت‌الله حاج شیخ عبدالکریم حائری مؤسس حوزه علمیه قم هفدهم ذی‌القعده را هم گرامی داشت و گفت: این عالم بزرگ انسانی بود که از خانواده معمولی اوج و در قله قرار گرفت.
وی بابیان اینکه آیت‌الله حائری در زمان رضاشاه قلدر باسیاست هرچه‌تمام‌تر حوزه را نگه و به تربیت شاگردانی، چون حضرت امام و آیت‌الله اراکی آیت‌الله صدر و خوانساری پرداخت که بعد‌ها هرکدام مرجع تقلید شدند و آثار و تألیفات زیاد و خدمات اجتماعی را برجای گذاشت گفت: امروز مفتخریم که فرزند برومند دیگری از این دیار یعنی آیت‌الله علیرضا اعرافی اداره حوزه‌های علمیه کشور را در دست دارد.
وی افزود: آیت‌الله اعرافی تحت ولایت، ولی فقیه، موردعنایت رهبری و مراجع و از شخصیت‌های فرهیخته و ارزشمندی است که راه و مسیر انبیا و امام و خط رهبری را در پیش‌گرفته است و در همین ایام کرونا بیش از ۵۰۰ نامه را به نقاط مختلف دنیا ارسال و پاسخ گرفته است.
ارسال نظرات