خبرهای داغ:
دشمنان، امام خمینی(ره) را با این گمان که در صورت قرارگیری در کنار علمای نجف از قدر و منزلتشان کاسته می شود، از ترکیه به این شهر منتقل کردند؛ اما به محض ورود ایشان به نجف علمای شیعه و سنی به استقبال ایشان رفتند
کد خبر: ۹۳۱۶۴۵۴
|
۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۶

به گزارش  خبرگزاری بسیج از اصفهان؛  آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌‌نژاد پیش در آیین بزرگداشت سالروز ورود امام خمینی(ره) به ایران با اشاره به جایگاه امام خمینی(ره) در قلوب مردم ایران و جهان اظهارکرد: دشمنان با اقدامات خود سعی در جدا کردن امام خمینی(ره) از مردم داشتند اما خداوند مانع این مکر و حیله آن ها شد.

امام جمعه اصفهان با اشاره به نقشه دشمن برای قتل حضرت امام(ره)، گفت: اگرچه دژخیمان دستور قتل را داشتند اما از عواقب آن و واکنش مردم ترسیدند و این اقدام را انجام ندادند.

وی با اشاره به حماسه مردم در حمایت از امام خمینی(ره) در 15 خردادماه، خاطرنشان کرد: دشمنان، امام خمینی(ره) را با این گمان که در صورت قرارگیری در کنار علمای نجف از قدر و منزلتشان کاسته می شود، از ترکیه به این شهر منتقل کردند؛ اما به محض ورود ایشان به نجف علمای شیعه و سنی به استقبال ایشان رفتند.

طباطبایی‌‌نژاد ادامه داد: یکی از علمای نجف در بدو ورود امام خمینی(ره) به عراق به ایشان گفت:«در کشور عراق شما غریب نیستید و برای این که برای اسلام قیام کردید همه کشورهای اسلامی متعلق به شما هستند».

نماینده ولی فقیه در اصفهان تاکید کرد: با این اقدام دشمنان نه تنها جایگاه و قدر و منزلت ایشان کم نشد بله همه به علم و دانش ایشان اعتقاد پیدا کردند.

وی با بیان اینکه کسانی که ایمان داشته باشند سختی‌های راه را تحمل و بی‌تدبیری و کوتاهی خود را گردن دشمن و دیگری نمی‌اندازند، گفت: شجاعت ویژگی مومنان است که در امام خمینی(ره) هم بود؛ خداوند در قرآن می فرماید  اگر در مقابل دشمن عقب‌نشینی کنید نمی‌توانید دشمن را مغلوب کنید پس باید در مقابل دشمنان ایستاد.

طباطبایی‌‌نژاد با اشاره به اعتقاد امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه هر کسی خداوند را یاری کند خداوند هم او را یاری می‌کند، گفت: هر کس به خدا ایمان داشته و عمل صالح انجام دهد، خداوند نیز محبت مردم را در دل آنها و متقابل محبت او را در دل مردم قرار می‌دهد.

امام جمعه اصفهان با اشاره به تلاش دشمنان برای دور کردن مردم از ولایت فقیه و ضربه زدن به آن، اذعان کرد: این تلاش ها درحالی است که امام راحل(ره) تاکید داشتند تا زمانی که ولایت فقیه را داشته باشید شکست نخواهید خورد .

ارسال نظرات