آیین افتتاحیه راهیان نور مجازی استان بوشهر برگزار شد

آیین افتتاحیه اردو‌های راهیان نور مجازی دانش آموزی استان بوشهر ویژه دانش آموزان، فرهنگیان و اولیاء در سالن اجتماعات اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۱۶۹۹۶
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، فرمانده سپاه امام صادق علیه السلام استان بوشهر در این آیین گفت: چهل و دو سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد که در این مدت توطئه‌های گوناگونی به وسیله دشمنان این انقلاب برای توقف و براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران برنامه‌ریزی و اجرا شده است امّا چون ریشه‌های این انقلاب از نهضت عاشورا و قیام امام حسین علیه السلام نشأت می‌گیرد به برکت خون شهدا و هدایت‌های پیامبر گونه رهبر معظم انقلاب اسلامی به اهداف شوم خود دست نیافتند.
آیین افتتاحیه راهیان نور مجازی استان بوشهر برگزار شد
سردار علی رزمجو اظهار کرد: دانش آموزان و معلمان در صحنه‌های مختلف انقلاب اسلامی حضور پیدا کرده و در سنگر‌های علم و تقوا و مدارس به تعلیم و تربیت فرزندان این انقلاب پرداختند.
وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور گفت: ما مقاطع مختلفی را در این سال‌ها پشت سر گذاشتیم و اکنون شاهدیم که حدود ۱۱ ماه است که ویروس منحوس کرونا تمام دنیا را دربرگرفته است که کشور ما نیز از این ویروس بی بهره نبوده است به همین سبب تصمیم گرفتیم با راهکار‌هایی جدید برنامه‌های تربیتی مانند اردو‌های راهیان نور را پیگیری و اجرا کنیم.
فرمانده سپاه استان بوشهر راهیان نور را از کار‌های تربیتی مهم سپاه و آموزش و پرورش عنوان و تصریح کرد: راهیان نور، دانشگاهی تربیتی و آموزشی است که تولید محتوای فاخر و ارتقا اثربخشی برنامه‌های تولیدی درباره آن در فضای مجازی ضروری است چرا که این اردو‌ها برای دانش آموزان امروز ما که مدیران آینده کشور هستند دارای میزان اثربخشی بالایی است.
آیین افتتاحیه راهیان نور مجازی استان بوشهر برگزار شد
فرمانده سپاه امام صادق علیه السلام خاطرنشان کرد: همان طور که وزارت آموزش و پرورش نگذاشت دانش آموزان یک سال تحصیلی عقب بمانند و از طریق فضای مجازی این کار مهم را دنبال کرد اردو‌های راهیان نور هم که تکمیل کننده سطح یادگیری و تحصیل دانش آموزان در مقاطع تحصیلی مختلف است از طریق فضای مجازی پیگیری و اجرا می‌شود.
آیین افتتاحیه راهیان نور مجازی استان بوشهر برگزار شد
مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان بوشهر نیز در این آیین گفت: نرم افزار تلفن همراه یادمان شهدای استان بوشهر با مخفف «یاد» آماده شده است که برای استفاده دانش آموزان در فضای مجازی قرار می‌گیرد.
مهراب کیانی افرود: این نرم افزار کاملاً برخط است و قابلیت بروزرسانی لحظه‌ای دارد که دانش آموزان می‌توانند از بخش‌های مختلف آن بهره ببرند.
وی همچنین با اشاره به اردو‌های راهیان نور مجازی گفت: این اردو‌ها از امروز در استان بوشهر آغاز شده است و تا پایان سال تحصیلی ادامه دارد.
مسئول سازمان بسیج فرهنگیان استان بوشهر هم در این آیین گفت: لازم است نقش تربیتی معلم به بهترین شکل ممکن در راهیان نور مجازی همانند راهیان نور حضوری انجام شود.
سرگرد عبدالرضا ریزی اظهار کرد: کانون‌های بسیج فرهنگیان سراسر استان بوشهر ضمن این که در مرحله آغاز ارد‌های راهیان نور مجازی در کنار سازمان بسیج دانش آموزی حضور دارند در مرحله تداوم این اردو‌ها نیز برنامه‌های مهمی را در دست اجرا دارند.
مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر نیز گفت: اردو‌های راهیان نور دانش آموزی قبل از شیوع ویروس کرونا با هماهنگی کامل سپاه و آموزش و پرورش به صورت حضوری برگزار می‌شد که با شیوع این ویروس در جامعه، این اردو‌ها با رویکردی متفاوت به صورت مجازی برگزار می‌شود.
دکتر علی مراد کرمی اظهار کرد: یکی از اهداف برگزاری اردو‌های راهیان نور، زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، تجدید بیعت با امام خمینی (ره)، رهبری و شهدا و دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی است که لازم است دانش آموزان این فرهنگ را تقویت کرده و از خون شهدا که ارزشمندترین هدیه‌ای است که در میان ما به امانت گذاشته شده است به بهترین شکل محافظت کنند.
رونمایی از نرم افزار تلفن همراه یادمان شهدای بوشهر
در این آیین که به صورت تصویری با حضور فرماندهان نواحی مقاومت بسیج و مدیران آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان بوشهر برگزار شد از نرم افزار تلفن همراه قرارگاه راهیان نور مجازی دانش آموزی با عنوان نرم افزار تلفن همراه «یاد» رونمایی شد.
در این آیین از زحمات آقای عبادی که حدود ۱۰ سال سرگروهی درس آمادگی دفاعی استان بوشهر را بر عهده داشتند نیز با اهدای لوح سپاس، تجلیل شد.
همچنین در این آیین متن لوح سپاس سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین از دکتر علی مراد کرمی مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر و رئیس کمیته فرهنگیان و دانش آموزی کنگره ملی بزرگداشت سرداران و ۲ هزار شهید استان بوشهر قرائت و اهدا شد.
انتهای پیام/
ارسال نظرات
آخرین اخبار