معاون فرهنگی هنری سپاه قدس گیلان گفت: به‌مناسبت ایام‌‌الله دهه فجر هزار و ۱۰۰ ویژه برنامه توسط اقشار مختلف بسیج در سراسر گیلان اجرا می‌شود.
کد خبر: ۹۳۱۷۰۰۴
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، کامیار مهدی‌پور ضمن تبریک به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: انقلاب اسلامی استوار بر شریعت، اخلاق و عقلانیت بوده و بازتاب آرمان‌ها و دستاورد‌های آن امروز به عنوان موثرترین اقدامات در شرایط حساس کنونی است.

معاون فرهنگی هنری سپاه قدس گیلان ابراز داشت: انقلاب اسلامی ایران از جهات راهبردی و میدانی در وضعیتی قرار دارد که برای ملت‌های آزاده و زیر سلطه، الهام بخش بوده و نقش الگو و پرچمدار استقلال، آزادی و رهایی از سلطه مستکبران را به دوش می‌کشد.

مهدی‌پور با بیان اینکه انقلاب اسلامی سبب شکست قدرت‌هایی شده که تاکنون فریاد شکست‌ناپذیری آن‌ها گوش فلک را کر کرده افزود: وضعیت کنونی انقلاب اسلامی ضمن دیده شدن باید تبدیل به یک باور عمومی شده و این اکنون یک ضرورت انکارناپذیر و امید آفرین در شرایط حساس کنونی است.

معاون فرهنگی هنری سپاه قدس استان گیلان خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران در مسیر سخت و دشواری که از ابتدا تاکنون پشت سر گذاشته است در کنار همه برکات متحمل مشکلاتی نیز بوده که با همت نخبگان، مسئولان و مردم برطرف می‌شود.

مهدی‌پور با بیان اینکه مقام معظم رهبری در سخنرانی‌های خود گرانسنگ‌ترین تعابیر را برای انقلاب اسلامی به‌کار برده عنوان داشت: ایشان در کلام گوهر بار خویش انقلاب اسلامی ایران را بزرگترین، مردمی‌ترین و ریشه‌ای‌ترین انقلاب مردم عصر جدید دانسته‌اند.

معاون فرهنگی هنری سپاه قدس گیلان گفت: امسال ایام‌الله دهه فجر را با شعار محوری چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تحت عنوان «انقلاب اسلامی بالنده و مقتدر، چون کوه استوار» گرامی می‌داریم و سیاست‌ها و طرح‌ریزی‌هایی برای گرامیداشت این روز طراحی شده است.

وی تصریح کرد: از جمله این تدابیر می‌توان به توجه ویژه به افزایش آگاهی و اغنا نسل جوان نسبت به ماهیت، اهداف و کارکرد‌های انقلاب اسلامی اشاره کرد همچنین یکی از سیاست‌های کلی تأکید بر استمرار خدمت مومنانه برای مردم و شهروندان بوده و توجه ویژه به شعار جهش تولید نیز از دیگر طرح‌های این ایام است.

مهدی‌پور با بیان اینکه یکی از سیاست‌های طراحی شده برای ایام الله دهه فجر تداوم اجرای طرح غربالگری شهید سلیمانی است که کمک زیادی به کنترل بیماری کرونا کرده است افزود: از دیگر تدابیر اندیشیده شده تقویت مشارکت مردمی در بزرگداشت این ایام است.

وی گفت: با توجه به اینکه دهه فجر امسال با میلاد حضرت فاطمه (س) و روز مادر مصادف شده از دیگر برنامه‌های طرح‌ریزی شده تبیین جایگاه والای حضرت فاطمه (س)، روز مادر و روز زن در انقلاب اسلامی با ارائه شاخص‌های الگوی سوم زن، الگوی نه شرقی نه غربی است.

مهدی‌پور از برگزاری گفتمان‌سازی بیانیه گام دوم انقلاب با تأکید بر جهاد امید آفرینی و تبیین دستاورد‌ها و موفقیت‌های ۴۲ ساله انقلاب اسلامی خبر داد و افزود: انقلاب اسلامی در پیدایش، کیفیت مبارزه و انگیزه قیام امام خمینی (ره) از سایر انقلاب‌ها جدا بوده و اکنون شاهد محصول آن اعم از ایجاد کشوری مقتدر، متدین، آزاد و پیشرفته در علم هستیم.

معاون فرهنگی و هنری سپاه قدس استان گیلان خاطرنشان کرد: دهه فجر امسال ۶۲ عنوان برنامه محوری در کل استان گیلان اجرا می‌شود و بیش‌از هزار و ۱۰۰ برنامه در سطح استان توسط رده‌های مختلف بسیج، پایگاه‌ها و حوزه‌های بسیج به اجرا در می‌آید.

مهدی‌پور تصریح کرد: فضاسازی محیطی، آذین‌بندی و برگزاری جشن انقلاب مانند سال‌های گذشته در گیلان انجام می‌شود و از دیگر برنامه‌های دهه فجر می‌توان به برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی در سطح ادارات و پایگاه‌های بسیج شهرستان‌ها اشاره داشت.

وی با بیان اینکه مسابقات متنوع ورزشی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود افزود: در دهه فجر امسال پویش نهضت مراسمات مذهبی خانگی با محوریت بسیج مداحان برگزار می‌شود.

مهدی‌پور اظهار داشت: در دهه فجر امسال رزمایش سیاسی تحت عنوان «رزمایش بصیرتی سیاسی ثامن حق» با محوریت معاونت سیاسی و معاونت فرهنگی و تعلیم و تربیت بسیج در سطح برخی از شهر‌ها برگزار می‌شود از جمله برنامه‌های طرح ریزی شده برگزاری اختتامیه جشنواره ادبیات داستانی است که توسط بسیج هنرمندان در روز ۱۳ بهمن‌ماه اجرا می‌شود.

وی گفت: در طول دهه فجر بیش‌از ۸۷ مسکن محرومان و مددجویان توسط سازمان بسیج سازندگی به بهره‌برداری می‌رسد؛ گروه‌های جهادی مختلف در اقشار مختلف بسیج برای حل مشکلات اقدام می‌کنند و در این راستا گروه جهادی مهندسین برای شناسایی مشکلات به دفاتر نظام مهندسی اعزام می‌شوند.

مهدی‌پور افزود: اعزام تیم‌های پزشکی به مناطق محروم و اجرای طرح شهید سلیمانی توسط بسیج جامعه پزشکان از جمله برنامه‌های تدوین شده برای دهه فجر است؛ با توجه به شیوع بیماری کرونا بسته‌های بهداشتی و بسته‌های معیشتی در قالب‌های مختلف از جمله به نیابت از شهدایی دانشجویی گیلان ۱۱۰ بسته معیشتی توسط بسیج دانشجویی استان گیلان ارائه می‌شود.

وی عنوان داشت: در روز ۲۱ بهمن‌ماه مرحله چهارم کمک مومنانه اجرایی شده و طی آن بیش از ۸ هزار بسته معیشتی به نیت ۸ هزار شهید گیلان اعطا می‌شود همچنین در طی این ایام پویش‌های مختلف نذر خون از جمله پویش اهدای خون ورزشکاران و قهرمانان ورزشی توسط بسیج ورزشکاران اجرا می‌شود.

معاون فرهنگی و هنری سپاه قدس گیلان خاطرنشان کرد: از دیگر برنامه‌ها می‌توان به مراسم تضرع و پخش ادعیه‌های مختلف به نیت یادبود شهدای گیلان از صدا و سیمای مرکز گیلان با محوریت بسیج مداحان اشاره داشت.

وی از برنامه‌های معاونت اجتماعی فرماندهی سپاه قدس گیلان خبر داد و افزود: برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی-اجتماعی، مسابقات ورزشی، کارگاه سبک زندگی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، توزیع بسته‌های معیشتی و توزیع ۲ هزار بسته غذای گرم توسط این مجموعه در ۱۸ بهمن‌ماه در شهرستان رشت انجام می‌شود.

معاون فرهنگی هنری سپاه قدس استان گیلان خاطرنشان کرد: ۱۹ بهمن‌ماه طرح‌های عمرانی اقتصاد مقاومتی مانند مرمت مسکن محرومین، مرمت پل‌های روستایی، بازسازی سوله ورزشی، آبرسانی روستایی و صندوق‌های قرض‌الحسنه با محوریت بسیج سازندگی انجام می‌شود همچنین بسیج حقوقدانان گیلان مشاوره‌های حقوقی رایگان را توسط وکلای بسیجی به عموم مردم در قالب طرح هر مسجد یک حقوقدان در مساجد محلات اجرا می‌کنند.

وی با بیان اینکه ایستگاه‌های خدمت‌رسانی و میز خدمت با محوریت بسیج کارمندان از دیگر برنامه‌های ایام دهه فجر است گفت: در طی این دهه مراسم نورافشانی در سطح استان با محوریت همکاران در معاونت عملیات و ناجا انجام می‌شود همچنین رژه‌های موتوری و خودرویی در روز ۱۲ بهمن و ۲۲ بهمن توسط آحاد مختلف بسیج انجام می‌شود.

مهدی‌پور ابراز داشت: نشست‌های مختلفی در قالب وبینار با حضور اساتید مختلف در طی روز‌های دهه مبارک فجر برگزار می‌شود؛ از جمله برنامه‌های این ایام می‌توان به برنامه میدانی رادیو انقلاب و نمایشگاه‌های فرهنگی که در پیاده راه شهرداری رشت اشاره داشت.

وی از اجرای سرود سیار در روز ولادت حضرت زهرا (س) توسط بسیج سطح شهرستان‌ها خبر داد و گفت: تولیدات محتوایی متعددی توسط مرکز آفرینش‌های هنری، قرارگاه فضای مجازی سپاه، بسیج دانشجویی، بسیج هنرمندان و بسیج رسانه به اجرا در می‌آید.

مهدی‌پور با بیان اینکه گروه‌های بسیج کارگری شیفت ایثار را در واحد‌های تولیدی در جهت کمک به جهش تولید اجرایی می‌کنند بیان کرد: با محوریت بسیج ورزشکاران تعدادی از زندانیان غیرعمد با همکاری سازمان زندان‌ها به آغوش خانواده باز می‌گردند؛ همچنین مسابقه‌ای با محوریت بسیج رسانه تحت عنوان تیترزنی اصحاب رسانه استان با موضوع فجر انقلاب اسلامی طراحی شده است.

معاون فرهنگی هنری سپاه قدس گیلان اظهار داشت: دیدار و سرکشی از خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران توسط رده‌های مختلف بسیج در این ایام انجام می‌شود؛ یادواره شهدای حفاظت اطلاعات سپاه در قالب برنامه تلویریونی در سالروز گرامیداشت عملیات والفجر ۸ در ۱۷ بهمن‌ماه ساعت ۱۸ عصر از شبکه استانی پخش می‌شود.

ارسال نظرات