رئیس بسیج اصناف:

خط تولید ۵ میلیون متر پارچه چادر مشکی افتتاح شد

رئیس بسیج اصناف گفت: به کمک مردم و بسیج اصناف کشور، کارخانه تولید پارچه مشکی با ظرفیت تولید ۵ میلیون متر پارچه افتتاح شد.
کد خبر: ۹۳۱۷۰۲۹
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، غلامرضا حسن پور رئیس سازمان بسیج اصناف در نشست خبری افتتاح کارخانه تولید پارچه مشکی اظهار کرد: طبق آماری که وزارت صمت و بنکداران پارچه اعلام کرده، ۹۰ میلیون متر پارچه مشکی نیاز سالانه سرار کشور است.

وی افزود: کارخانه‌ای در شهرکرد که زیر نظر سازمان بنیاد مستضعفان قرار دارد سالانه ۱۰ میلیون متر از چادر مشکی تولید می‌کند و مابقی از طریق واردات تامین می‌شود.

رئیس سازمان بسیج اصناف بیان کرد: طی چند ماه گذشته روسای اتحادیه بنکداران پارچه از کارخانه‌های تولید پارچه چادر مشکی بازدید کردند و نسبت به کیفیت کالای ایرانی و وارداتی مقایسه‌ای انجام دادند و پی به این بردند که محصول ایرانی نسبت به نمونه خارجی از کیفیت بالاتری برخوردار است.

حسن پور ادامه داد: نهایتا بسیج اصناف به موضوع تولید چادر مشکی ورود کرد تا از واردات جلوگیری شود و تولید گسترش پیدا کند چرا که با افتتاح کارخانه‌ها ضمن حمایت از تولید داخلی قیمت کالای نهایی در داخل نیز کاهش پیدا می‌کند.


وی تصریح کرد: یکی از اهداف سازمان بسیج اصناف در سال جهش تولید کمک به تولید چادر مشکی با کیفیت در کشور است همچنین حمایت، هدایت و نظارت همواره مهم‌ترین اهداف سازمان بسیج اصناف در بخش تولید در تمام ادوار بوده است.

رئیس سازمان بسیج اصناف ابراز کرد: در تاریخ ۲۱ بهمن امسال این کارخانه تولید پارچه مشکی در خوانسار افتتاح خواهد شد که این اقدام یک مصداق بارز در زمینه حمایت از کالای ایرانی و تولیدکننده است.

حسن پور اظهار کرد: حضرت آیت الله خامنه‌ای با وجود شرایط ویژه کرونا در کشور و ضربه آن به اقتصاد و تولید، سال ۹۹ را هوشمندانه سال جهش تولید نامگذاری کردند و بسیج اصناف با کمک مردم نشان داد که این مهم با وجود تمام مشکلات امکان پذیر است.

در ادامه شفیعی مدیرعامل کارخانه تولید چادر مشکی در این مراسم اظهار کرد: این کارخانه از سال ۷۹ تا ۹۱ فعال بود و تولیدات پارچه‌های مختلف در آن صورت می‌گرفت و به دلیل شرایط سخت اقتصادی، کارخانه در سال ۹۱ تعطیل شد.

وی افزود: نهایتا با فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص رونق و جهش تولید و کمک سازمان بسیج اصناف این کارخانه در شهریور ماه امسال مجدد بازگشایی شد و در ۲۱ بهمن به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرعامل کارخانه بیان کرد: در فاز اول افتتاح، سالانه ۵ میلیون متر پارچه چادر مشکی و در فاز دوم ۱۰ میلیون متر سالانه تولید خواهد شد همچنین از ابتدای فاز اول ۲۰۰ فرد به صورت مستقیم در کارخانه فعالیت خواهند کرد که به مراتب افزایش پیدا می‌کند.
ارسال نظرات