خبرهای داغ:
فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان عنوان کرد

خدا باوری، خودباوری و مردم باوری سه اصل محوری تاثیرگذار در پیروزی انقلاب

همدان- فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: خدا باوری، خودباوری و مردم باوری سه اصل محوری تاثیرگذار در پیروزی انقلاب است.
کد خبر: ۹۳۱۷۱۳۵
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۸

خدا باوری، خودباوری و مردم باوری سه اصل محوری تاثیرگذار در پیروزی انقلاببه گزارش خبرگزاری بسیج، سردار مظاهر مجیدی در آیین رونمایی از پنج طرح فناورانه بسیج استان همدان شامل جلیقه ضدگلوله، دستگاه اُزن ساز، دستگاه استریل آب، دستگاه ضدعفونی ماسک و بذر گیاه «قیچ» که به مناسبت دهه فجر در تالار قرآن همدان برگزار شد، اظهار داشت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی با دیدن صحنه‌های تیره و تاریک باورمان نمی‌شد که روزی شاهد توسعه، آبادانی و پیشرفت کشورمان باشیم.

وی افزود: دولتمردان رژیم ستم شاهی می‌خواستند شرافت و بزرگی مردم را بشکنند اما با پیروزی انقلاب در سال ۵۷ راهی بزرگ پیش روی این ملت گشوده شد.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه خدا باوری، خودباوری و مردم باوری سه اصل محوری تاثیرگذار در پیروزی انقلاب است، گفت: در حالی که عنوان می‌شد دین افیون جامعه‌ها است اما با شکل‌گیری پیوند بین امام امت و مردم یک انقلاب دینی رخ داد.

وی اضافه کرد: دشمنان وقتی متوجه در پیش گرفتن روش و متُد جدید از سوی ملت ایران شدند دست به توطئه‎های مختلف زده و جنگ هشت ساله را به کشورمان تحمیل کردند.

سردار مجیدی اضافه کرد: خودباوری موجب رسیدن این انقلاب به سرمنزل مقصود شد و هم اینک شاهد پیشرفت های چشمگیر در عرصه های مختلف هستیم.

* جریان‌سازی و نهادینه کردن برنامه‌های علمی در کشور با بهره‌گیری از ظرفیت بسیج

مسئول سازمان علمی پژوهشی سپاه انصارالحسین (ع) همدان نیز در این آیین اظهار داشت: دستگاه «ازون ساز» با کاربرد ضد عفونی اماکن اداری و عمومی مانند بانک ها و با هدف پیشگیری از انتشار ویروس در هوا تولید شده است.

سرهنگ ولی ابراهیمی افزود: همچنین دستگاهی به منظور استریل و ضدعفونی کردن آب به همت بسیجیان استان همدان اختراع شده که از آن می‌توان برای شستن و ضدعفونی کردن میوه و سبزیجات استفاده کرد که دستگاه‌های یاد شده توسط مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی همدان تایید شده است.

وی ادامه داد: دستگاهی نیز برای ضدعفونی کردن ماسک در نظر گرفته شده است که با روش «ازون ساز» و اشعه «یو.ای» ماسک را ضدعفونی می کند و این دستگاه مورد تایید دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفته است.

مسئول سازمان علمی پژوهشی سپاه انصارالحسین (ع) همدان ادامه داد: بذر گیاه «قیچ» که خاص مناطق گرم و خشک بوده و برای ایجاد پوشش گیاهی در حاشیه بزرگراه ها، محل‌های باطله معادن و نخاله می‌توان کشت کرد همچنین می‌توان از آن به عنوان خوراک دام و طیور بهره گرفت.

وی اظهار داشت: جلیقه ضدگلوله کنونی نیز وارداتی و دارای وزن بالا به میزان بیش از سه کیلوگرم است اما جوان همدانی جلیقه جدید با وزن یک کیلو و ۷۰۰ گرم اختراع کرده که چندین نوبت توسط نیروهای مسلح با سلاح کلت از فاصله نزدیک و دور مورد آزمایش قرار گرفته است.

ابراهیمی در رابطه با اقدامات انجام شده برای ثبت اختراع این طرح های فناورانه نیز گفت: اختراع این طرح‌های فناورانه به ثبت نرسیده اما در کارگروه تخصصی و پژوهشی سپاه استان با حضور اساتید دانشگاه بررسی و به تایید رسیده است.

وی با بیان اینکه این طرح‌ها همگی پس از بررسی های فنی و تایید کارکرد، به مرحله تولید رسیده‌اند، گفت: یکی از اولویت‌های این مجموعه حمایت از چرخه علم و فناوری و ایده‌های خلاقانه دارای شرایط فناورانه، جدید و بدیع است تا تبدیل به محصول شود.

مسئول سازمان علمی پژوهشی سپاه انصارالحسین (ع) همدان ادامه داد: با رونمایی از دستگاه‌های تولید شده توانمندی‌های علمی و فناوری بسیجان را در معرض نمایش می‌گذاریم.

وی به بیان چهار محور اصلی بسیج در حوزه علم و فناوری پرداخت و گفت: جریان سازی و نهادینه کردن برنامه‌های علمی در کشور با بهره‌گیری ظرفیت ۲۰ قشر بسیج در اولویت است.

ابراهیمی افزود: تقویت بنیه علمی و مهارتی بسیجیان و پرورش بسیج در تراز انقلاب با برگزاری دوره‌های آموزشی نیز در دستور کار است.

وی  اضافه کرد: کمک به مدیریت دانش، توان و تکمیل چرخه علمی کشور با حمایت از ایده‌های خام موثر در تولید علم تا رسیدن به فناوری و ثروت از دیگر اولویت‌های بسیج است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار