به بهانه بزرگداشت مقام زن و مادر:

پیروزی انقلاب، جایگاه اجتماعی بانوان را بازگرداند

تبریز- جایگاه اجتماعی در کنار مهر مادری مهم ترین جایگاه بانوان در مکتب فاطمی است که با پیروزی انقلاب زنان به آن دست یافته و به تاسی از سیره حضرت زهرا(س) در جامعه نقش آفرینی کردند.
کد خبر: ۹۳۱۷۲۶۴
|
۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۶:۲۴

خبرگزاری بسیج، گروه استانها، رقیه غلامی:  زنان به عنوان نیمی از جمعیت هر جامعه ای نقش تاثیرگذاری بر شکل گیری جامعه داشته و با حضور موثر خود و همچنین با تربیت فرزندان و پشتیبانی همسران خود در 100 درصد امور توانسته اند ایفاگر باشند.

این قشر نقش آفرین پس از پیروزی انقلاب به جایگاه واقعی خود همچنان که در اسلام و قرآن به آن تاکید شده است، دست یافت و توانست به تاسی از سیره حضرت فاطمه(س) نقش بی بدیل خود را به نمایش بگذارد.

مکتبی که حضرت فاطمه(س) از همان دوران کودکی و نوجوانی و سپس جوانی خود در برهه های کوتاه زندگیش با درایت و نجابت خود نشان داد که اکنون از آن به عنوان سبک زندگی یاد می شود و پس از آن با حمایت از ولایت نقش سیاسی خود را در جامعه ترسیم کرد.

اکنون با گذشت بیش از چهار دهه از انقلاب اسلامی این سیره و مکتب همچنان راه گشا در زندگی بوده و پاسخ بسیاری از مشکلاتی است که از دنیای غرب بر جوامع اسلامی تسری پیدا کرده است.

 

*سبک زندگی اسلامی اساس تحکیم بنیان خانواده هاست

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه آذربایجان شرقی در خصوص اهمیت توجه به سبک زندگی اسلامی در جامعه گفت: سبک زندگی اسلامی اساس تحکیم بنیان خانواده هاست.

منصوره کیانی با اشاره به وجود برخی از معضلات در جامعه افزود: شرایط امروز جامعه از شرایطی که اسلام بیان کرده فاصله گرفته و برخی از ارزش های اعتقادی کمرنگ شده است.

پیروزی انقلاب، جایگاه اجتماعی بانوان را بازگرداند

وی تجمل گرایی، مصرف گرایی بیش از حد، کمرنگ شدن ارتباط اعضای خانواده ها با یکدیگر و حتی کم توجهی به حجاب و عفاف را از مهم ترین معضلات فاصله گرفتن از سبک زندگی اسلامی بیان کرد.

کیانی با بیان این که اسلام به جزئیات زندگی توجه و برنامه مشخصی دارد، اظهار داشت: اگر برنامه های اسلام در زندگی و جامعه پیاده شود جامعه شاهد احترام به والدین، خلوت شدن خانه سالمندان، پایین آمدن فقر و مصون ماندن جوانان از بزه، فساد، طلاق و حتی طلاق عاطفی خواهد بود.

تربیت فرزند و همسرداری و توجه به کانون خانواده برای سلامت جامعه و تحویل افراد سالم به اجتماع از مهم رویکردهای یک سبک زندگی سالم است که در سیره فاطمی ترسیم شده است در حالی که غرب ظرافت زن را به سمت غرب و توانایی های او را در قالب سبک فمینیستی به سمت امور خارج از لطافت و طبیعت زن به سوی مردانه بودن سوق داده است.

 

*زنان پاشنه آشیل در هجمه فرهنگی

یکی از فعالان فرهنگی، زنان را رکن اساسی خانواده در نهادینه شدن فرهنگ جامعه عنوان و بیان کرد: زنان پاشنه آشیل در هجمه فرهنگی دشمنان به شمار می روند چراکه دشمنان می دانند با هجمه به این قشر و انحراف آن ها، خانواده ها متزلزل می شود و خانواده ای متزلزل قطعا زمینه خوبی برای دشمنان در فروپاشی جامعه خواهد بود.

پیروزی انقلاب، جایگاه اجتماعی بانوان را بازگرداند

اعظم وایانی توجه زنان به فرهنگ ارزشی اسلام را نکته مهمی در برابر هجمه دشمنان خواند و تاکید کرد: اگر این قشر از جامعه در نقش مادری، همسری و دختری بتوانند به عنوان محور اساسی، فرهنگ ارزشی و انسانی را پاس دارند و به آن پایبند باشند بسیاری از مشکلات جامعه برطرف می شود چراکه خانواده جزء کوچکی ار جامعه است.

وی اهمیت زن و توجه به جایگاه آن را در فرهنگ اسلام یادآور شد و خاطرنشان کرد: زنان با توجه به این فرهنگ غنی قطعا می توانند جامعه را مدیریت کنند همچنانکه این قشر در برهه های مختلف همچون انقلاب و دفاع مقدس نقش آفرینی خود را نشان دادند.

 

* نقش زنان در نگهداری جامعه خانواده محور، نقش اساسی است

مدیر مسئول صدای زنان تاکید کرد: نقش زنان در نگهداری جامعه خانواده محور، نقش اساسی است.

مصومه شکوهی خاطرنشان کرد: در دنیای امروز که جهان ارتباطات است نقش زنان در حفظ و تحکیم بنیان فرهنگ اهمیتی مضاعف می یابد چراکه این نقش در مسائلی همچون حفظ بنیان خانواده، تربیت فرزندان، مدیریت همسر و فرزندان، مدیریت مصرف و بسیاری موارد دیگر نمود می یابد.

وی با تاکید به اینکه در اسلام و فرهنگ ایرانی و اسلامی، خانواده همواره یک نهاد مقدس به شمار می رود، اضافه کرد: در سراسر جهان نیز با وجود تغییر نقش ها همچنان نهاد خانواده اهمیت و مرکزیت خود را حفظ کرده است.

شکوهی ابراز امیدواری کرد: اگر زنان در جامعه ما به نقش خطیر خود وقوف لازم را داشته باشند می توانند کانون خانواده را با مدیریت درست و مدبرانه همچنان قدرتمند نگه دارند و از این طریق سلامت جامعه را تضمین کنند.

 وی تربیت درست فرزندان را از نکات مهمی دانست که باید به آن توجه جدی کرد و یادآور شد: در زمینه تربیت فرزند آموزش مستقیم به تنهایی کافی نیست بلکه زنان نیاز به دقت و بازبینی دائم الگوهای رفتاری خویش دارند تا بتوانند الگوی مناسبی برای فرزندان خود باشند چراکه آن ها آینه والدین خود هستند بخصوص دختران که به شدت تحت تأثیر مادران خود قرار دارند.

وقتی مهر مادری از لطافت خاصی برخوردار است و عشق به همسر در نازل ترین شیوه ها برای زن از سوی خداوند در وجود زن نهادینه شده است آیا می طلبد زن این طبیعت ظریف و زیبای خود را به ابتذال بفروشد یا با امور مردانه به رخ مردان بکشد که زنان هم می توانند همچون مردان آهنین ماشین جابجا کنند و حرفه مردانه داشته باشند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار