در طول تاریخ نظام مقدس جمهوری اسلامی هر جا مدیریت انقلابی بوده شاهد پیشرفت و توسعه همه جانبه بوده ایم و هر جا تفکر و مدیریت انقلابی حاکم نبوده مشکلاتی را هم برای مردم و جامعه به وجود آورده است.
کد خبر: ۹۳۱۷۳۴۸
|
۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی برکات زیادی را در حوزه های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، نظامی و سایر موضوعات را به دنبال داشته است.

دستاوردهای این پیروزی امروزه قابل قیاس با قبل از انقلاب و دروان طاغوت نیست، پیشرفت های ایران اسلامی در طی این چهار دهه، بهت دنیا را در پی داشته است.

بررسی عملکرد جمهوری اسلامی در ۴۰ سال گذشته نشان می‌دهد در شاخصهای عمده‌ای مثل آموزش، بهداشت، اقتصاد و صادرات غیرنفتی، عدالت و رفاه اجتماعی تحولات قابل ملاحظه‌ای ایجاد شده است.

در واقع عملکرد نظام جمهوری اسلامی ایران با شاخص‌های بین‌المللی و نیز معیارهای ملی برگرفته از اسناد فرادستی نظام در دستور کار قرار گرفته است.

 بی شک در این مسیر چهل ساله، هم کارآمدی و کامیابی بوده و هم شکست و ناکارآمدی. هم چالشهایی نظیر ناکارآمدیهای دولت کنونی داشته ایم و هم موفقیتهای بزرگی در معنویت، سازندگی، عدالت گستری و علم و صنعت.

عملکرد ضعیف مسئولان غیرانقلابی

وضعیت اقتصادی همان مسئله ای است همه دولتها ملزم به پیش برد و بهتر کردن اوضاع هستند، قطعا نباید فراموش کرد که چه قول هایی برای بهتر کردن وضعیت اقتصادی رد وبدل شده و دولتها چه سیاستی می خواهند در پیش بگیرند.

قیمت ها همان چیزی هستند که این روزها بیشتر از چیزهای دیگری نیاز به ثبات داشتند اما اینگونه نشد و معیشت مردم قربانی سوء تدبیر و بازیچه های سیاسی قرار گرفت.

گاهی شاهد افزایش بی سابقه قیمت کالاها بودیم و هیچ تلاشی برای مهار آن نمی شد تا آن جا برخی کالاها حکم کیمیا می یافت و مردم برای دریافت آن صف می بستند. 

خلا مدیریت انقلابی در میان مسئولان برای رفع مشکلات اقتصادی

نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه ایلام نیز حمایت جناحی از مدیران رانت خواری که از موقعیت خود سوء استفاده میکنند را مصداق سوء تدبیر نام برد گفت: برخی با وجود سر دادن شعار درود بر مخالف من، سعی در ایجاد اختناق و سلب مسئولیت از منتقدین خود، ولو متعهد، متخصص، فرزند شهید و یا ایثارگر را دارند؟
وی اضافه کرد: چرا در نهادی که حیطه کاری آن سیاسی نیست، نهایت تنگ نظری و سیاسی کاری در آن صورت میپذیرد؟

در همین رابطه، حجت الاسلام "احمد امرایی" در گفتگو با خبرنگارايلام بيدار  گفت: امروز وضعیت اقتصادی به گونه ای است که هر روز شاهد قیمت های جدیدی هستیم واین مساله باعث ایجاد فشار اقتصادی بر روی مردم شده است.
وی اظهار کرد: از طرفی کارخانجات تولیدی هم با مشکل سرمایه در گردش و تامین مواد اولیه مواجه هستند که به علت عدم توجه وثبات اقتصادی تا آستانه ورشکستگی فرو رفته اند.
امرایی در ادامه گفت: آن چه امروز در جامعه می بینیم حاصل عدم حمایت از تولید و برنامه ریزی مناسب برای حل مشکلات جامعه است.
امام جمعه چرداول خاطرنشان کرد: مشکلات کشور در حوزه اقتصادی با توجه به ظرفیت هایی که در داخل کشور وجود دارد قابل حل است و می توان در حوزه اقتصادی به شکوفایی رسید.
وی بیان داشت: البته عوامل مختلفی مانند ویروس کرونا و... دراقتصاد کشور تاثیرگذارهستند ولی از این وضعیت هم می توانیم عبور کرده و به قله های پیشرفت دست پیدا کنیم.
امرایی عنوان کرد: با مدیریت صحیح ،برنامه ریزی و اتخاذ سیاست های مناسب ، توجه به استعداد های کشور و رفع موانع تولید می توان در زمینه اقتصادی به ثبات رسید ونیازی به توافق با بیگانگان نداشت.
امام جمعه چرداول تصریح کرد: دراین شرایط که سرعت انتشار ویروس کرونا افزایش یافته است از مردم می خواهیم با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی از سرعت انتشار این ویروس منحوس بکاهند.

ناکارآمدی ها عمدی است؟

با اين اوصاف اين سوال در ذهن بسياري از تحليلگران مطرح مي شود آيا ناکارآمديها، عمدي است؟ آيا اين ناکارآمديها نتيجه پروژه نفوذ دشمن که رهبر انقلاب چند سال قبل نسبت به آن هشدار داده بودند، نيست؟

عمدي در اينجا نه به معناي نفوذي بودن مسئولين رده بالاي کشور و آگاهي آنها نسبت به نقششان در پروژه دشمن، بلکه به اين معنا که عوامل نفوذي در لايه هاي مياني مسئوليت، با نظرات کارشناسي جهت دار، با ناکارآمديهاي عمدي، با مشورتهاي غلط يا با انتصاب افراد ناکارآمد، نقشه دشمن را تکميل کنند.  مانند افراد نفوذي که در مذاکرات هسته اي دستگير شدند.

معناي ديگر عمدي بودن، نفوذ جرياني است؛ يعني همان چيزي که رهبر انقلاب از آن به نام تغيير دستگاه محاسباتي مسئولين  ياد فرمودند. يعني در ذهن و دل فلان مسئول، اعتماد و اتکاي به غرب، جاي اعتماد و اتکاي به نيرو و توان داخلي را گرفته است.

بايد تجربه ي تاريخي چهار دهه ي گذشته را با دقت و به تفصيل مطالعه کرد تا روشن شود که چه مسيرهايي پيموده شده و در کجا کامياب و سرافراز بوده ايم و در کجا، غفلت کرده و به خطا رفته ايم. اين حجم انبوه از تجربه هاي عيني و معاصر، ذخيره اي مؤثر و غنيمتي ارزنده است که نبايد ناديده گرفته شوند؛ چه براي مديران که تصميم گير هستند و عنان امور را در دست دارند، چه براي مردم که به شناخت عميق و بصيرت نياز دارند.

ارسال نظرات