فوتی‌های کرونایی استان بوشهر 75 درصد کاهش یافت

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی استان بوشهر در مراسم تجلیل از مدافعان سلامت این استان در سالن اجتماعات بیمارستان سلمان فارسی بوشهر از کاهش 75 درصدی فوتی‌های کرونایی با اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی خبر داد.
کد خبر: ۹۳۱۷۶۵۲
|
۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۱:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، دکتر مراد علی فولادوند گفت: همه‌گیری بیماری کرونا در یک سال گذشته جهان را درنوردیده و توان، امکانات و تلاش همه جوامع را به چالش کشیده است که در این میان خیلی از کشورهای صاحب نام در حوزه تکنولوژی و به خصوص در حوزه سلامت، بهداشت و درمان نیز به شدّت با مشکل مواجه شده‌اند.
فوتی‌های کرونایی استان بوشهر 75 درصد کاهش یافت
وی اظهار کرد: خدا را شاکریم که جامعه ما به برکت مؤلفه‌های خاصی که انقلاب اسلامی برای جامعه به ارمغان آورده است بهتر و مسلط‌تر از خیلی از کشورهای صاحب نام در این حوزه، موفق شده است با این پدیده مواجه شود و به میزان زیادی آن را کنترل کند.
وی افزود: کنترلی که الان در جامعه ما وجود دارد در میان تمام کشورها به غیر از کشورهایی که از همان ابتدا نگذاشتند این همه‌گیری در جامعه‌شان پایدار شود از وضعیت خوبی برخوردار است.
این مقام مسئول اضافه کرد: البته همه این موارد لازم است در کنار این مفهوم مورد توجّه قرار گیرد که ما با ویروسی مواجه هستیم که نه تنها ما بلکه بیش‌تر مناطق دنیا هم خیلی از رفتارهای بیولوژیک آن را نمی‌دانند.
مسئول بسیج جامعه پزشکی استان بوشهر یادآور شد: هر ماهی که می‌گذرد ما به خصوصیات جدیدی از این ویروس پی می‌بریم که لازم است متناسب با آن، دفاع، استراتژی و تاکتیک خاصی را طراحی کنیم بنابراین لازم است همیشه نسبت به افت و خیزهایی که در شیوع، بروز، بستری و مرگ و میر این بیماری دیده می‌شود طوری انگاشته شود که خطر در کمین است.
دکتر فولادوند در ادامه با اشاره به شاخص‌های کرونا در استان بوشهر گفت: تقریباً در یک سال گذشته، 47 هزار نفر با علائم حاد تنفسی به مراکز درمانی ما مراجعه کرده‌اند که از این تعداد 14 هزار نفر بستری، 13 هزار و 950 نفر ترخیص، 857 نفر فوت و 18 هزار و 667 نفر نیز تست مثبت داشتنه‌اند.
وی تصریح کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون سه پیک کرونا در کشور داشته‌ایم که در استان بوشهر تاکنون دو پیک به طور واضح اتفاق افتاده است که پیک اول از اردیبهشت سال جاری آغاز و تا تیر ماه ادامه داشت که پس از آن کمی فروکش کرد و پیک دوم نیز از شهریور آغاز شد و تا نیمه آبان ادامه داشت.
مسئول بسیج جامعه پزشکی استان با اشاره به اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در استان بوشهر خاطرنشان کرد: اگر ما شاخص‌های پیک شهریور و مهر را با دو ماه آذر و دی که طرح شهید قاسم سلیمانی- که طرح مشترک بین سازمان بسیج مستضعفین و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است- در آن اجرا شده است مقایسه کنیم می‌بینیم که در میزان و درصد مراجعین به بیمارستان 70 درصد، در تعداد بستری‌ها 60 درصد، در موارد مثبت 69 درصد و در فوتی‌ها 75 درصد کاهش روی داده است.
انتهای پیام/
ارسال نظرات