رییس سازمان بسیج اصناف کشور گفت: برای حل مشکلات اقتصادی باید با روش‌های نوین اقتصادی با موضوعات برخورد کنیم و این تدبیر برای انحصار پارچه ماسک نیز انجام شد.
کد خبر: ۹۳۱۷۷۴۸
|
۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۳

به گزارش خبرنگار سرویس اصناف خبرگزاری بسیج؛رییس سازمان بسیج اصناف کشور در خصوص خدمات بسیج اصناف در شیوع کرونا گفت: شیوع کرونا با وجود تهدید‌های بسیار فرصت آفرینی کرد و از روز‌های نخستین تلاش‌های اصناف و بازاریان موجب شد تا کمبودی در خصوص تامین کالا‌های اساسی مردم به وجود نیاید.

وی افزود: در خصوص تامین اقلام بهداشتی مثل ماسک از ابتدا تلاش‌ها در این خصوص انجام شد و در حال حاضر روزانه ۱۷ میلیون ماسک استاندارد سه لایه در ۵۰۰ کارگاه تولید می‌شود که توانسته برای ۲۰ هزار نفر اشتغالزایی کند و این یکی از اقدامات بزرگ در خصوص تحقق شعار سال و تحقق فرامین رهبری است.

حسن پور ادامه داد: استان سمنان نیز در تولید ماسک خوب عمل کرده و در سطح کشور می‌توانیم ماسک را نیز صادر کنیم و خوشحالیم که در سال جهش تولید از روزی ۲۰۰ هزار ماسک در روز به تولید ۱۷ میلیون ماسک در روز دست یابیم.

وی افزود: در خصوص تامین تولید پارچه ماسک در کشور انحصاری وجود داشته که توانستیم با تولید پارچه مناسب این مشکل را نیز حل کنیم و انحصارطلبان را به زانو در آوریم.

مسئول سازمان بسیج اصناف کشور در پاسخ به سوالی در باب دیگر اقدامات بسیج اصناف تصریح کرد: در خصوص همکاری برای کمک‌های مومنانه توانستیم با کمک اصناف و بازاریان پر حجم‌ترین کمک‌ها را به مردم و بازاریان ارائه دهیم و تلاش‌های بازاریان در این خصوص نیز چشمگیر بوده است.

حسن پور خاطرنشان کرد: در خصوص گسترش خرید‌های اینترنتی مردم طرحی انجام شد تا کسبه در خصوص فروش آنلاین فعال شوند و در خصوص کمک به صنوف آسیب دیده توانستیم تسهیلات خوبی را در این خصوص به آنان ارائه دهیم.

وی ادامه داد: در خصوص تامین کپسول اکسیژن برای بیمارستان‌ها و بیماران درگیر ریوی با ورود بسیج این مشکل نیز با تولید و تامین کپسول‌های اکسیژن برای بیمارستان‌ها و همچنین تحویل آن به بیماران ریوی جهت بستری در منزل و کم شدن بار بیماران حاضر در بیمارستان تا حد زیادی مدیریت و حل گردید.

حسن پور در خصوص سوالی در خصوص تورم و گرانی‌های روز کشور و تلاش‌ها برای حل مشکلات اظهار داشت: در موضوعات اقتصادی باید با روش‌های نوین اقتصادی با موضوعات برخورد کنیم و این تدبیر برای انحصار پارچه ماسک نیز انجام شد.

رئیس سازمان بسیج اصناف کشور تصریح کرد: در سال جهش تولید، تولید ماسک و پارچه چادر مشکی به اشباع رسید و روز ۲۱ بهمن کارخانه تولید چادر مشکی در خوانسار به بهره برداری می‌رسد و بعد از تولید و عرضه می‌توانیم گرانی را نیز در این حوزه کنترل کنیم.

حسن پور افزود: با ایجاد سامانه و طرح کاسبان امین توانستیم در موضوع مدیریت بازار و تولید ورود کرده و با گسترش این طرح با وصل کردن تولید به توزیع گرانی را کنترل کنیم و با قطع دست واسطه‌ها از فشار اقتصادی مردم بکاهیم.

وی با اشاره به هدف از سفر یک روزه خود به استان سمنان گفت: امروز با همت بازاریان استان و بسیج اصناف سپاه استان تعداد ۱۲۰ سری جهیزیه تهیه شده که این اقدامات به امر ازدواج آسان و افزایش جمعیت بسیار کمک نموده است و گفتنی است استان سمنان از جهت تعداد تهیه جهیزیه در کشور نمونه است.

ارسال نظرات