خبرهای داغ:
همدان- مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: انقلاب اسلامی و دفاع مقدس سهمی ارزنده در بالندگی آموزش و پرورش کشور داشته است.
کد خبر: ۹۳۱۸۰۱۷
|
۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۴

انقلاب اسلامی و دفاع مقدس سهمی ارزنده در بالندگی آموزش و پرورش کشور داشته استبه گزارش خبرگزاری بسیج، محمد پورداود در رزمایش گردان‌های رزمی فرهنگی بسیج فرهنگیان که در پادگان سیدالشهدا (ع) همددان برگزار شد با بیان اینکه مقوله انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در نظام آموزشی کشور با رویکرد تعلیم و تربیت، اعتقادی، عبادی و اخلاقی در تراز انقلاب اسلامی و دفاع مقدس جایگاه ویژه‌ای دارد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بخشی از سرنوشت و هویت ایران در چهار دهه گذشته است.

وی با بیان اینکه بر اساس این دو رویداد کلان تاریخی و حماسی؛ اسلام، عاشورا، شهادت، آرمان، استقلال، آزادی، صلح، عدالت و برابری در زمره باورها و ارزش‌های استقلال طلبانه و استکبارستیزانه انقلاب اسلامی با مختصات نظام جمهوری اسلامی است، گفت: هر یک از سرفصل‌های محتوایی و ارزشی می‌تواند به تنهایی هسته مرکزی بسیاری از سرفصل‌های آموزش و پرورش را شکل دهد و در رشد مهارت‌های شناختی، عاطفی، مهارتی و اجتماعی دانش‌آموزان که توسط فرهنگیان شکل می‌گیرد حائز اهمیت بسیار خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس سهمی ارزنده در بالندگی آموزش و پرورش کشور داشته است، افزود: ارزش‌های انسانی، اسلامی و ایرانی در حد اعتلای خود در منظومه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس متبلور شده است.

وی با بیان اینکه برای معرفی باورها ارزش‌ها و مقولاتی از این قبیل در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برای جلوگیری از گسست نسل باید ابتدا ایدئولوژی انقلاب و به دنبال آن آرمان‌های دفاع مقدس مورد بررسی قرار گیرد، گفت: تأثیر مستقیم انقلاب و آن چیزی که در ذهن و زبان مردم در فاصله کوتاهی که بین انقلاب اسلامی و دفاع مقدس شکل گرفت باید مورد توجه قرار بگیرد.

پورداود در تشریح عوامل شکل‌دهنده انقلاب و جنگ گفت: منظومه فکری و اعتقادی حضرت امام خمینی (ره) موثرترین عامل شکل‌گیری گفتمان و هویت ملی بعد از انقلاب است.

وی عنوان کرد: اصالت و حاکمیت ارزش‌های دینی با تاکید بر اسلام ناب محمدی(ص)، قطع کردن ریشه‌های استبداد، استعمار و استثمار، اعتماد و اتکا به خداوند و تقویت معنویت، مبارزه با جلوه‌های وابستگی و کسب استقلال سیاسی، اقتصادی فرهنگی از جمله عناصر تشکیل دهنده منظومه فکری معمار کبیر انقلاب اسلامی محسوب می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه دومین عامل شکل‌گیری انقلاب مذهب تشیع است، گفت: مذهب تشیع دارای مفاهیم و نمادهایی است که در جریان انقلاب با ارائه قرائت‌های انقلابی در بسیج نیروها به ایدئولوژی هژمون تبدیل شده است.

وی ابراز داشت: اعتقادات خاص شیعه در زمینه عدالت اجتماعی، سیره و زندگی ائمه اطهار (ع) و تاثیر آن بر زندگی روزمره جامعه، تاثیر قیام و شهادت و منویات حضرات معصومین(ع) و استمرار تاریخی آن در هویت دینی و جمعی ایرانیان و توانایی تغییر ایدئولوژیک در مذهب تشیع به دلیل وجود عناصری نظیر ایثار، شهادت طلبی، غیبت، انتظار و مهدویت از جمله مهمترین ویژگی‌‌های برجسته مذهب تشیع در فرایند شکل‌گیری انقلاب اسلامی ایران است.

پورداود با بیان اینکه تغییر محسوسی در رهیافت عمل نمادهای تشیع در ایران به وجود آمده است، گفت: نگاه به واقعه کربلا از یک نگاه انفعالی خارج و به یک نگاه حماسی واقعی برای تحقق ایده‌های قافله سالار شهیدان تبدیل شد.

وی با بیان اینکه امام علی (ع) نماد تاسیس حکومت عدل در نظام سیاسی و آرمانی است، گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و موضوع جنگ تحمیلی انقلاب از سطح به عمق ارتقا یافت و شور انقلابی به شعور انقلابی با جوهره کفرستیزی و مقاومت تبدیل و باب جهاد برای سلحشوران باز شد.

فرمانده گردان رزمی فرهنگی بسیج فرهنگیان سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان نیز در ادامه ضمن تقدیر از سردار مجیدی اظهار داشت: از فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) درخواست داریم نام گردان بیت المقدس رزمی فرهنگی را به نام گردان شهید «حاج قاسم سلیمانی» تغییر دهند.

جمشید قاسمی با اشاره به سخنان شهید «حاج قاسم سلیمانی» گفت: حاج قاسم ۳ بار کلمه جلاله الله را قسم می‌خورد که یکی از شئون عاقبت بخیری ارتباط قلبی با حکیم فرزانه مقام معظم رهبری است.

وی ادامه داد: امیدوارم آمدن، نشستن، رزمیدن و جنگیدن ما در مسائل فرهنگی به این نیت باشد که ارتباط قلبی ما را با این حکیم فرزانه ولی امر مسلمین تقویت کنیم.

فرمانده گردان رزمی فرهنگی بسیج فرهنگیان سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان عنوان کرد: فرماندهان گروهان‌ها این نکته را دستور کار قرار دهند و گردان سایبری را راه‌اندازی کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات