اهمیت یوم الله دهه فجر، زمانی بیشتر می شود که همگان بدانند تمدن اسلامی از اسلام برخاسته ولی امروز سایر مرکز علمی دنیا از جمله غرب همان تمدن و علوم اسلامی که از اسلام گرفته اند به علوم جدید به مسلمان ارائه می دهند.
کد خبر: ۹۳۱۸۷۰۹
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، حضرت آیت الله نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار آیت الله موسوی اصفهانی مدیر حوزه علمیه استان همدان و حجت الاسلام والمسلمین شعبانی امام جمعه این شهر همدان و برخی از مدیران، اساتید و ائمه جمعه این استان، ضمن تبریک ایام الله دهه فجر بر اهمیت تبیین دستاوردهای انقلاب برای آشنایی جوانان و نوجوانان تأکید کردند و گفتند: اهمیت این مسئله زمانی بیشتر می شود که همگان بدانند تمدن اسلامی از اسلام برخاسته و سپس به سایر مراکز دنیا نشر پیدا کرده، ولی امروز سایر مرکز علمی دنیا از جمله غرب، همان تمدن و علوم اسلامی که از اسلام گرفته اند، به صورت سکولار درآورده و به عنوان علوم جدید به مسلمانان ارائه می دهند.

این مرجع تقلید تبیین دستاوردهای انقلاب را تأکید بر عظمت عمل امام راحل در راه اندازی انقلاب بزرگ برای شکستن هیمنه غرب در به سکولار کشیدن تمدن اسلامی و زیر سلطه قرار دادن جهان اسلام و زور گویی به مسلمانان دانسته و عنوان کردند: بدبختی ما زمانی افزایش پیدا می کند، کسانی که در رأس امور قرار می گیرند در دانشگاه ها و مراکز علمی غرب و... تربیت می شوند و در همین دانشگاه ها نسبت به مبانی دینی و الهی بدبین می شوند.

معظم له با بیان اینکه امام خمینی(ره) با نهضت خود، کاری کردند که دین به صحنه اجتماع برگردد و در زمانی که روحانیون اجازه گذاشتن عبا و عمامه را نداشتند، این عزت به آنها برگشت و مردم از خوی استکباری حفظ شدند و در ادامه به تحولات اخیر امریکا اشاره کردند و گفتند: این جابجا شدن کرسی ریاست جمهوری در امریکا برای تقویت اسرائیل است.

ایشان با بیان این که دشمنان هرگز در برابر خواسته های خود در برابر ایران اسلامی و اسلام کوتاه نخواهند آمد و این همان خوی استکباری است، افزودند: برای مقابله با این مسئله مهمترین امر داشتن وحدت و توجه به منویات امامین انقلاب است.

حضرت آیت الله نوری همدانی بر اهمیت تبلیغ، مواظبت از طلاب در امر علم و تقوا و تهذیب نفس، دنیا گریزی، راه اندازی مرکز و مدرسه علمیه برای طلاب استان همدان در قم و مواظبت و مراقبت از طلاب در موارد مختلف علمی و تربیتی و حفظ ایمان و وحدت و ایستادگی در برابر دشمنان و... تأکید کردند و توجه به این موارد را در شرایط کنونی ضروری دانستند.

ارسال نظرات