خبرهای داغ:
پرونده موسوم به پیش فروش خودرو 6 متهم داشت که پس از سه جلسه رسیدگی به ریاست قاضی مزیدی ، رای آن صادر شد .
کد خبر: ۹۳۱۹۰۲۰
|
۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج ازگلستان؛ هادی هاشمیان درگفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: دادگاه متهم ردیف اول این پرونده علی اکبر طاهری را به تحمل سه سال حبس ، رد مال به شکات به میزان چهار میلیارد و دویست و سی و دو میلیون تومان و نیز پرداخت جزای نقدی دو برابر این مبلغ در حق دولت محکوم کرد .

وی افزود: قاضی چهار متهم دیگر این پرونده را  هر یک از آنان را به تحمل شش ماه حبس و پرداخت جزای نقدی به مبلغ بیست میلیون ریال در حق دولت محکوم کرد.

رئیس کل دادگستری گلستان تصریح کرد: دادگاه ، برای ششمین  متهم این پرونده نیز به علت این که در تحقق جرم مساعدتی نداشته است مستند به اصل 37 قانون اساسی، رأی برائت صادر کرد .

وی بیان کرد: این رأی با عنایت به بند ر ماده ۳۶ قانون مجازات اسلامی مصوب ۹۲ و بندهای ۳ و ۱۰ استجازه از مقام معظم رهبری و مواد ۲۸ و ۳۳ آیین‌نامه اجرایی آن، قطعی و غیرقابل تجدیدنظر است.

هاشمیان بیان کرد: رأی به همه 66 شاکی پرونده  ابلاغ‌شده و مسئول اجرای این حکم برای رد مال به شاکیان، دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان است.

گفتنی است؛ پرونده پیش فروش خودرو پس از پرونده معروف به پرهام آزادشهر، و گندم های مفقودی سومین پرونده‌ای بود که به دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی گلستان ارجاع شد.

در این پرونده، متهمان از طریق پیش فروش خودرو و با وعده تحویل خودرو بیش از 4 میلیارد تومان از مردم کلاهبرداری کردند .

این پرونده درست زمانی شکل گرفت که دادگاه علنی پرونده پرهام آزادشهر که به همین شیوه از مردم کلاهبرداری شده بود در حال رسیدگی بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها