برگزاری جشن انقلاب در سرخه+ تصاویر

همزمان با دهه مبارک فجر ویژه برنامه یوم الله دهه فجر و مراسم جشن انقلاب در هیئت سیدالشهدا سرخه برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۱۹۳۱۴
|
۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج در سرخه؛ به مناسبت یوم الله دهه فجر و بزرگداشت مقام امام شهدا و شهدای انقلاب ویژه برنامه جشن انقلاب به همت هیئت سیدالشهدا شهرستان با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین مسلم گریوانی عضو هیات علمی پژوهشگاه معارج برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین مسلم گریوانی ضمن تبریک یوم الله شکوهمند دهه فجر اظهار کرد: در اندیشه های دینی ما هدف از انجام عبادات پاک کردن نفس، قلب، دل و فکر از پلیدی هاست. مهم تر از واجبات، ترک محرمات است و مهم تر از انجام دادن، انجام ندادن است.

وی با بیان اینکه جوان و نوجوان قلبی صاف دارد و ما باید مراقبت کنیم تا جوان ما دین زده نشود، تصریح کرد: همه موجودات براساس فطرت دین شناس و خداشناس و خداباور متولد می شوند؛ مگر اینکه پدر و مادرش باعث انحراف او شوند. پدر و مادر در این جا نماد هستند؛ مربی، معلم، روحانی، متولی فرهنگی و مسوول جامعه اسلامی هرکدام ممکن است باعث انحراف شوند.

عضو هیات علمی پژوهشگاه معارج با بیان اینکه جوانان ما در جامعه دچار یک تناقض میان حرف و عمل هستند، افزود: همین تناقض مشکلات بسیاری را به همراه خواهد داشت. تربیت با عمل اتفاق می افتد، فرزندان ما همان می شوند که ما هستیم و نه همانی که ما می گوییم. عمل است که انسان بار می آورد.

گریوانی گفت: مهم تر از واجبات، ترک محرمات، مهم تر از کاشت صفات نیک در درون ما؛ پرهیز از رذائل، مهم تر از انجام دادن، انجام ندادن و مهم تر از جرف زدن عمل است و سازنده تر از هر عمل تربیت است.

وی در ادامه اضافه کرد: فقط گفتار و عمل ما آدم بار نمی آورد؛ این ریل گذاری، برنامه ریزی، تصویرسازی، رسانه ها، ساختارها، قوانین، مقررات، روابط و هم ضوابط یک  انسان را تربیت و یا بی تربیت و یک انسان را انقلابی و یا ضد انقلاب می کنند.

عضو هیات علمی پژوهشگاه معارج خاطرنشان کرد: در اسلام نظام ها مقدس اند؛ زیرا نظام ها هستند که کارخانه تولید انبوه ارزش دارند و در این نظام هاست که انسان ساخته می شود. در فرهنگ اسلامی، روابط کاملاً مشخص است و خانواده جایگاهی مقدس دارد.

گفتنی است این برنامه با اجرای گروه سرود محله کریم اهل بیت و مسابقه همراه بود که در پایان به برگزیدگان به رسم یادبود جوایزی اهدا شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار