مسئول بسیج علمی و پژوهشی سوادکوه شمالی در گفت و گو با بسیج:
ساری-مسئول علمی و پژوهشی ناحیه سوادکوه شمالی گفت: فعالیت سازمان بسیج علمی و پژوهشی در کشور فصل نوین حمایت از نخبگان را ایجاد کرده است و دستاورد‌های آن‌ها روز به روز افزایش می یابد.
کد خبر: ۹۳۱۹۳۷۶
|
۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۶
حمایت گسترده بسیج علمی و پژوهشی از نخبگان
 
خبرگزاری بسیج،  طاهره گرگانی در گفت و گو با خبرنگار بسیج در سوادکوه شمالی ضمن تبریک ایام الله دهه فجر، به  تفاوت سازمان بسیج علمی با سایر اقشار پرداخت و گفت: فعالیت همه اقشار در بسیج بر اساس برنامه‌ریزی و نیازمندی‌های جامعه طراحی، تدوین و عملیاتی شده است، خلا این سازمان در ۱۰ سال گذشته در این مجموعه احساس شده است و فعالیت این مجموعه تحول اساسی در حوزه علمی وشناسایی نخبگان ایجاد کرده است.

مسئول بسیج علمی و پژوهشی سوادکوه شمالی افزود: فعالیت سازمان علمی و پژوهشی در سوادکوه شمالی در بخش‌های شناسائی، جذب و هدایت نخبگان را در دستور کار قرار دادیم، استعداد‌های زیادی در این منطقه به ویژه در حوزه دانش آموزی وجود دارد که با شناسایی آن‌ها تحول اساسی در ایجاد هسته‌ای علمی ایجاد می‌شود.

به گفته گرگانی چندین نخبه در شهرستان شناسایی و از حمایت‌های سازمان بسیج علمی برخودار شدند.

مسئول بسیج علمی و پژوهشی سوادکوه شمالی به اقدامات انجام شده برای شناسایی استعداد نخبگان دانش آموزی اشاره کرد و ادامه داد: در این حوزه ورود بسیار مناسبی داشتیم در هفته بسیج و ایام الله دهه فجر برنامه‌های متنوعی در قشر دانش آموزی تدارک دیدم.

گرگانی در بخش دیگری از سخنان خود با تصریح بر اینکه ایام الله دهه فجر فرصت بسیار مناسبی برای معرفی ظرفیت‌های ارگان‌ها و نهاد‌های که پای کار انقلاب می‌باشد، خاطرنشان کرد:پایگا‌های علمی سازمان بسیج علمی و پژوهشی شهرستان سوادکوه شمالی در این ایام ویژه برنامه‌های متعددی را در دستور کار خویش قرار داده است.

مسئول بسیج علمی و پژوهشی شهرستان سوادکوه شمالی آموزش آنلاین، پیشرفت تحصیلی در شبکه دانش آموزی شاد، نمایشگاه مجازی دستاورد‌های انقلاب اسلامی، مسابقات مختلفی علمی تست هوش، پویش کارشناس علمی شو و دیدار با نخبگان علمی شهرستان را از جمله برنامه‌های این سازمان در ایام الله دهه فجر بر شمرد و یادآور شد: دهه فجر یادآور وحدت، شور و نشاط انقلابی، همدلی و همبستگی مردم برای برپایی جشن انقلاب است.

گرگانی در ادامه با اشاره به اینکه پیش از انقلاب وضعیت علمی جامعه به ویژه در منطقه سوادکوه شمالی  چندان مناسب نبود و امکانات در این نقطه چندان مناسب توزیع نمی‌شده است، اضافه کرد:بررسی اجمالی که داشته باشیم بسیاری از روستا‌ها فاقد مدرسه بودند و بسیاری از خانواده‌ها به مدرسه که ابتدایی‌ترین گام در توسعه فعالیت علمی است دسترسی نداشتند. میزان دسترسی خانم‌ها به مدرسه و مراکز علمی چندان مناسب نبوده است، برخی از خانواده‌ها به دلیل عدم توزیع امکانات در شهرستان اجازه تحصیل نمی‌دادند در حال حاضر وضعیت تحصیلی و پیشرفت و اشتغال خانم‌ها بسیار بیشتر شده است.

مسئول بسیج علمی و پژوهشی شهرستان سوادکوه شمالی با بیان اینکه پس از انقلاب درصد حضور نخبگان و خانم‌های این منطقه نشان می‌دهد که با گسترش امکانات استعداد‌های نهفته شکوفا شده و ظرفیت‌های بسیار مناسبی به جامعه معرفی شده‌اند؛ وضعیت علمی شهرستان را رو به پیشرفت دانست و خاطرنشان کرد:  برای معرفی دستاورد‌های انقلاب اسلامی باید رسانه‌ها پای کار باشند، تبین وضعیت کشور پیش از انقلاب و در حال حاضر و اهدافی که دارد را باید به خوبی به مردم معرفی کرد.

گرگانی با تصریح بر اینکه بیان حقایق انقلاب اسلامی کمک موثری به جوانان در شناخت بیشتر انقلاب اسلامی می‌کند، افزود:از ظرفیت فضای مجازی باید استفاده مناسب‌تری برای تبیین دستاورد‌های انقلاب کرد.

به گفته گرگانی سازمان بسیج علمی و پژوهشی به دلیل ورود بسیار مناسبی که در کمک به نخبه‌ها دارد توانسته گام بسیار مناسبی در زمینه معرفی انقلاب اسلامی ایران بردارد.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها