ساری-مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه کربلا گفت: نخبگان بسیجی رایچر دیسک یا دیسک‌های پاره شونده که برای نیروگاه‌ها مورد استفاده قرار میگیرد را ساختند.
کد خبر: ۹۴۷۴۶۵۲
|
۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۲

خبر

خبرگزاری بسیج، مهندس محمد هادی موذن پیش از ظهر امروز با حضور در خبرگزاری بسیج مازندران در گفتگو با خبرنگار ما در ساری، با اشاره به ورود بسیج در عرصه علمی، پژوهشی و فناوری گفت: معمولا در هر عرصه که احساس خلا و نیاز باشد و این خلا بر روند پیشرفت کشور  خدشه وارد کند، بسیج وارد عرصه می‌شود که یکی از آن عرصه‌ها فعرصه علم و فناوری است.

مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه کربلا با بیان این مطلب که بسیج تکمیل کننده زنجیره از ایده تا عمل و رسیدن به اهداف مادی و معنوی است، افزود: حمایت‌های سازمان علمی به دارندگان کارت بسیج محدودنمی شود و هرکس در هرزمینه علمی فعالیت میکند سازمان از او حمایت خواهد کرد.

موذن در ادامه با بیان اینکه از صفر تا صد ایده تا پدیده  مبتکران و پژوهشگران مورد حمایت قرار میگیرد، خاطرنشان کرد:در طرح‌های آماتور و حرفه ای، داور‌های اولیه صورت می‌گیرد به عنوان طرح اولیه و پس ازداوری‌ها، کمک‌های بلاعوض در اختیار مبتکران قرار میگرد تا طرح خود را به عنوان طرح اولیه ثبت کنند. برای ورود طرح به بازار هم خدماتی از جمله مشاوره، تسهیلات برای ایجاد کارگاه‌ها  معرفی به شرکت‌ها انجام می‌شود و به صورت سه سال در مرکز رشد مستقر می‌شوند تا ان ایده به مرحله ورود به بازار راه پیدا کند.

مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه کربلا از راه اندازی پایگاه‌های علمی در شهرستان هم خبر داد و خاطرنشان کرد: بخشی از مشکلات استان در همین پایگاه‌های علمی قابل حل است.

موذن در ادامه با اشاره به اینکه مراکز مورد حمایت بسیج در مراکز رشد در شهرکت‌های صنتعی مشغول به کار هستند، یادآورشد: تولید یخچال نگهدارنده فراورده‌های خونی و واکسن توسط نخبگان علمی بسیج صورت گرفت که دوران کرونا نیاز به یخچال‌ها بود که این محصول تولید و در اختیار مراکز درمانی قرار گرفت.

مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه کربلا  با بیان اینکه در حوزه مکانیک و دربخش نیروگاه هم این نخبگان بسیجی رایچر دیسک یا دیسک‌های پاره شونده که برای نیروگاه‌ها مورد استفاده قرار میگیرد را ساختند، افزود: ما  در گذشته وارده کننده این محصول بودیم و امروزه نیز به دلیل گران  قیمت ارز،   خرید این کالا به صرفه نبود که امروزه نخبگان بسیج در مراکز صنتعی در حال تولید این نمونه محصول برای نیروگاه‌ها هستند.

موذن در بخش دیگری از سخنان با اشاره به معضل زباله در استان خاطرنشان کرد: نخبگان بسیجی زباله سوزی که زباله‌ها را تبدیل به مصارف صنعتی می‌کند را ساختند که این طرح نیازمند حمایت مسئولان است.

مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه کربلا با تاکید بر اینکه طرح‌ها و خدمات ارائه شده سازمان علمی و فناوری در راستای حل مشکلات استان است، خاطرنشان کرد:دغدغه اصلی سازمان علمی بسیج نهادینه کردن فرهنگ کار در جوانان است.

موذن با تصریح براینکه اگر جوانی نتوانسته تا به امروز طرح وایده‌ای را به منصه ظهور برساند ما حتما از او حمایت می‌کنیم، افزود:جوانان و اقشار مختلف مردم میتوانند به سپاه نواحی هر شهرستانی نسبت به تخصص و توانمندی که دارند، مراجعه کرده و  از حمایت سازمان بهره مند شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها