پدر شهید بهروز توانا به فرزند شهیدش پیوست

زنجان-حاج روح‌اله توانا پدر شهید والامقام " بهروز توانا " از شهدای استان زنجان دار فانی را وداع گفته و به فرزند شهیدش پیوست.
کد خبر: ۹۳۱۹۴۲۴
|
۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از زنجان، مرحوم حاج روح‌اله توانا پدر شهید والامقام " بهروز توانا " از شهدای استان زنجان به علت بیماری و کهولت سن به دیار باقی شتافت و به فرزند شهیدش پیوست.

 پیکر این پدر شهید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در قطعه والدین شهدای بهشت زهرا(س) زنجان به خاک سپرده شد.

 گفتنی است شهید والامقام بهروز توانا فرزند روح‌اله و لیلا رجبی در اولین روز از فروردین ماه 1350 در زنجان دیده به جهان گشود. بهروز اولین فرزند خانواده توانا بود که 5 برادر و 1 خواهر داشت.

 وی پس از گذراندن سالهای شیرین کودکی در کنار خانواده و با ورود به سن هفت سالگی مانند دیگر هم سالانش پا به عرصه علم گذاشته و برای تحصیل به مدرسه ابتدایی داوود میرزایی رفت و تحصیلات ابتدایی و راهنمایی خود را در آنجا به اتمام رساند و برای ادامه تحصیلات وارد دبیرستان قدس شد.

 این شهید والامقام در مسجد صاحب‌الزمان(عج) فعالیت‌های فرهنگی داشت و از آنجا که به ورزش علاقه زیادی داشت در یک باشگاه بدن‌سازی نیز فعالیت می‌کرد.

 وی دانش‌آموز سال سوم نظری بود که وقتی به مدرسه در محله جاوید می‌رفت، در بهمن ماه سال 1365 بر اثر بمباران هوایی رژیم بعث به درجه رفیع شهادت نائل آمد و ندای "بأی ذنب قتلت" را همراه دیگر غنچه‌های پرپر شده در این بمباران هوایی سر داد و پیکر مطهرش در مزار بالای شهدای زنجان به خاک سپرده شد تا «عند ربهم یرزقون» گردد.

ارسال نظرات