خبرهای داغ:
سردار رحیمی :

سازمان علمی و پژوهشی بسیج در راستای توسعه علمی و پژوهشی از ۲۱ هزار نفر حمایت می کند

مسئول سازمان بسیج علمی و پژوهشی از حمایت سازمان علمی و پژوهشی بسیج از ۲۱ هزار نفر در راستای پیشرفت و توسعه علمی و پژوهشی خبر داد.
کد خبر: ۹۳۱۹۶۴۳
|
۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۵
به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار مهدی رحیمی  مسئول سازمان بسیج علمی و پژوهشی بعد از ظهر امروز در مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره جهادگران علم و فناوری، اظهار داشت: پنجمین جشنواره جهادگران علم و فناوری، فرصتی شد تا بتوانیم به باور"ما میتوانیم" جامه‌ی حقیقت بپوشانیم.
 
وی ادامه داد: این جشنواره در راستای بکارگیری ظرفیت‌های علمی و نوآوری بسیجیان، با اهدافی مانند کمک به تجاری‌سازی طرح‌های نوآورانه، ایجاد روحیه جهادی و خودباوری بین جوانان، تجهش تولید، و حمایت از مخترعین و دانشوران و معرفی توانمندی بسیجیان است.
 
مسئول سازمان بسیج علمی و پژوهشی افزود: یقینا این جشنواره در شمار رویداد‌هایی است که کارآمدی حداکثری جوانان را به نمایش گذاشته است که کلید برخی مسائل فعلی نیز همین است.

وی با بیان اینکه محصولات و طرح‌های ارائه شده در این نمایشگاه، تولیدات بومی هستند، افزود: در مجموع، ۱۰ کمیته برای ارزیابی طرح‌ها منتخب شده‌اند و در کل ۳۵۶ طرح در ۸ حوزه از سراسر کشور به نمایشگاه ارائه شده است که ۱۵۴ طرح از بین آن‌ها برگزیده شدند.

سردار رحیمی، تجلیل از مخترعین و طرح‌های برگزیده را نشانه اهمیت جهاد علمی برای بسیج و مردم دانست و ادامه داد: طرح‌های ارائه شده به این نمایشگاه، در حوزه‌های پزشکی، مهندسی و علمی  است.

مسئول سازمان بسیج علمی و پژوهشی، برای پیشرفت علمی و رفع نیاز‌های کشور و توسعه تمدن اسلامی، ۵ راهبرد کلی بیان کرد و گفت: کمک به چرخه علم و فناوری، تقویت و راه‌اندازی مراکز علمی، حمایت و پشتیبانی از مبتکرین و مخترعین، احساب حل مسائل بومی و منطقه‌ای، از جمله این راهبردهاست.

وی به گزارش اقدامات بسیج علمی و پژوهشی در طی سال جاری پرداخت و گفت: ۲۱۰۰۰ نفر در راستای پیشرفت و توسعه علمی و پژوهشی بسیج مورد حمایت سازمان بسیج قرار گرفته‌اند.

سردار رحیمی در ادامه، با ارائه گزارش کامل از طرح‌ها و اقدامات بسیج علمی و پژوهشی، تأکید کرد: ما نیاز به جریان سازی و گفتمان‌سازی در این زمینه داریم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار